Raport: Wartość koszyka w e-sklepach rośnie

Autor: dlahandlu.pl 2 lipca 2018 09:39

Raport: Wartość koszyka w e-sklepach rośnie Fot. Shutterstock.com

2/3 konsumentów deklaruje taką samą lub większą wartość koszyka w sklepach stacjonarnych jak w e-sklepach. Tak wynika z nowego raportu e-Izby – „Omnicommerce. Kupuję wygodnie”.

W sieci najczęściej kupujemy produkty z kategorii moda, elektronika i wyposażenie domu, a także uroda. Można powiedzieć, że w tym kontekście preferencje konsumentów są dość stałe na przestrzeni ostatnich 3 lat. W stosunku do badania „Płatności cyfrowe 2017” z grudnia 2017, moda przesunęła się z drugiego na pierwsze miejsce, spadła nieco kategoria kultura i rozrywka, a zyskała branża związana z wyposażeniem domu i farmaceutyki.

Jeśli chodzi o wydatki z raportu wynika, że 2/3 osób, które kupują w sieci, deklaruje, że ich e-koszyk jest tej samej wartości, co średni koszyk zakupowy lub większy. Wartość swojego e-koszyka zakupowego jako mniejszą częściej oceniają mężczyźni, mieszkańcy małych miast, a także osoby młode - w wieku 18-34 lata.

W 2015 roku te same marki w więcej niż jednym kanale sprzedaży kupowało 67 proc. konsumentów posiadających więcej niż jedno urządzenie z dostępem do sieci. W 2016 było to 72 proc. W tym roku takie zachowanie zadeklarowało 74 proc. osób wykorzystujących więcej niż jedno urządzenie z dostępem do sieci, a wśród wszystkich badanych odsetek kupujących tę samą markę lub produkt w wielu kanałach wyniósł 43 proc. Nieco częściej zakupy wielokanałowe dotyczą kobiet, a znacznie częściej osób w dwóch grupach wiekowych poniżej 18 lat i w przedziale 25-34 lata, a także z największych miast powyżej 500 tys. mieszkańców, chociaż i wśród mieszkańców wsi wielokanałowe zakupy zadeklarowało 27 proc. badanych.

Deklaracje dokonywania zakupów wielokanałowo są znacznie wyższe w przypadku kupujących w sieci, a szczególnie kupujących mobilnie. W przypadku m-kupujących wskaźnik kupowania tej samej marki lub produktu wielokanałowo wyniósł 83 proc.
Spośród wszystkich badanych tylko 27 proc. nie wskazało żadnej kategorii, którą kupują w więcej niż jednym kanale zakupowym. Wygląda zatem na to, że zjawisko wielokanałowości w branżach osiągnęło penetrację na poziomie 73 proc.

Wsród konsumentów deklarujących zakupy wielokanałowe tego samego produktu bądź marki, najwięcej wskazań padło na branżę sport i wypoczynek, modową oraz wyposażenia domu. Generalnie widać, że im kategoria popularniejsza e-zakupowo, tym większe prawdopodobieństwo, że konsumenci będą kupować ją również wielokanałowo. 

Partnerem merytorycznym raportu jest Visa, zaś partnerem Przelewy 24.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8174

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 553326

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.