Regiohurt.pl na Food Show 2018: E-commerce w branży spożywczej ma wielkie perspektywy

www.portalspozywczy.pl 21 marca 2018 09:22

Regiohurt.pl na Food Show 2018: E-commerce w branży spożywczej ma wielkie perspektywy Radosław Czapnik, prezes zarządu, Kompania eCommerce Sp. z o.o. (RegioHurt.pl), fot. PTWP

- Namawiam polskich producentów żywności do zakładania własnych platform sprzedaży online. Nawet jeżeli taka platforma nie będzie sprzedawała, jest to idealne narzędzie do generowania leadów. Łatwiej za jego pomocą niż poprzez zwykłą stronę www wysłać zapytanie ofertowe, dodać produkty do koszyka i zweryfikować producenta - mówił Radosław Czapnik, prezes zarządu, Kompania eCommerce Sp. z o.o. (RegioHurt.pl) podczas debaty tematycznej "Cyfryzacja i digitalizacja wymuszają zmiany na rynku FMCG i HoReCa" na Food Show 2018.

Prezes Regiohurt.pl przyznał, że nie jest łatwo przekonać do wejścia na platformę online firmy spożywcze, które nigdy wcześniej nie sprzedawały swoich produktów w sieci.

- Producenci wykorzystują czasy prosperity, podczas gdy kanał e-commerce jest nieco z boku. Natomiast producenci, z którymi współpracujemy mieli czas na to żeby przemyśleć sprzedaż w kanale e-commerce i myślę, że są zadowoleni. Cały czas pracujemy nad tym żeby powiększać portfolio producentów. Założeniem platformy było połączenie producentów produktów spożywczych z użytkownikami, którymi jest biznes: sektor HoReCa, instytucje publiczne: szkoły, przedszkola, urzędy miasta, jak również przemysł - dodał.

Jakie argumenty przekonują producentów do współpracy z Regiohurtem?

- Teraz jest nam zdecydowanie łatwiej, bo możemy pochwalić się liczbami, Excelem i on już wygląda dobrze. Natomiast pewnym momencie zauważyliśmy, że platforma jest bardzo dobrym miejscem do generowania leadów. Na Pyszne.pl klient końcowy zamawia 2-3 pizze, ewentualnie 10 jak jest impreza. U nas mamy zapytania o 50 ton masła, a bywają wolumeny przekraczające 500 ton z Afryki, Bliskiego Wschodu np. mleko w proszku. Taki lead trafia do producenta, a Mlekovita czy Kinga Pienińska korzystają z tego. Ubolewamy nad tym, że nie mamy masy, która pozwoliłaby dostarczyć pełen asortyment np. do gastronomii. Natomiast e-commerce w branży spożywczej ma duże perspektywy - dodał.

Radosław Czapnik przytoczył dane GUS, według których w 2016 r. tylko 12 proc. przedsiębiorstw w Polsce korzystało ze sprzedaży przez internet, podczas gdy średnia UE to 20 proc.

- Przedsiębiorcy wykorzystywali do tego własne strony www bądź platformy jak Allegro, Regiohurt itp. Ten wynik stawia nas na piątym miejscu od końca przed Grecją, Łotwą, Bułgarią i Rumunią. Wszystkie pozostałe kraje są przed nami z Irlandią na czele. Jeżeli w Irlandii 33 proc. kupców realizuje zamówienia przez internet, nic nie stoi na przeszkodzie żeby złożyli zamówienie u polskiego producenta. Tam jest trochę inna mentalność. My musimy się spotkać, powysyłać próbki, wykonać całą pracę jak w handlu tradycyjnym. Tam kupcy są już nauczeni i przyzwyczajeni do handlu w internecie w B2B - dodał.

więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.