Regulaminy e-sklepów nie są przyjazne konsumentom

Autor: Rzeczpospolita 19 czerwca 2012 09:08

Większość e-sklepów wciąż stosuje w regulaminach niekorzystne dla konsumentów zapisy i pozbawia ich wielu praw - pisze "Rzeczpospolita".

Serwis Prokonsumencki.pl na początku czerwca sprawdził przestrzeganie prawa w sklepach internetowych tylko w jednej kategorii, czyli e-sprzedawców bielizny. Z badania wynika, że jedynie niewielki odsetek regulaminów jest przyjazny konsumentom i w pełni respektuje ich prawa.

W 50 proc. regulaminów sklepów internetowych nie było żadnej informacji o sposobie złożenia reklamacji i trybie jej rozpatrywania. Aż 80 proc. regulaminów milczało na temat długości okresu realizacji postanowień reklamacyjnych. Z kolei w 90 proc. badanych regulaminów sprzedawcy zaznaczyli, że uwzględnią zwrot bądź reklamację towaru jedynie w przypadku, gdy będzie on oryginalnie opakowany.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,95

  • Śr

    3,37

  • Min

    2,25

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane