Relacja z debaty: Polski rynek e-commerce - motorem rozwoju gospodarki

Autor: dlahandlu.pl 30 marca 2015 11:59

Relacja z debaty: Polski rynek e-commerce - motorem rozwoju gospodarki Dyskusja w trakcie panelu Rynek e-commerce motorem rozwoju gospodarki

O budowaniu lojalności e-konsumentów, strategiach rozwoju w branży e-commerce oraz nowoczesnych technologiach w służbie sprzedaży dyskutowali paneliści sesji "Polski rynek e-commerce - motor rozwoju polskiej gospodarki" podczas Konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies, którą zorganizowała grupa PTWP.

- Wyróżniłbym cztery zjawiska, które mają i będą miały wpływ na rynek e-commerce. Pierwszy trend to mobile. Dzisiejszy konsument spędza nawet 14 godzin dziennie z telefonem w zasięgu ręki. Telefon stał się oknem na świat, służy do konsumpcji dóbr i rozrywki.

Drugie zjawisko to rzeczywistość rozszerzona - sposób na połączenie zakupów off i online. Sprawdza się wszędzie tam, gdzie klient ma styczność z marką, przyspieszając decyzję o zakupie. Trzecie - druk 3D Tworzenie skrojonych na miarę produktów, np. przedmiotów codziennego użytku przyozdobionych unikalnym wzorem, napisem czy też wierną, portretową “kopią” twarzy klienta. Wreszcie internet rzeczy - świat fizyczny łączy się ze światem wirtualnym, a każdy przedmiot będzie potencjalnie zarówno „inteligentny", jak i podłączony do sieci. To daje ogromne możliwości ofertowe - mówił podczas swojej prezentacji Dariusz Stolarczyk, wiceprezes RUCH-u.
 
Jak pozyskać lojalnego klienta

Co decyduje o wyborze danego sklepu internetowego przez klienta? Zdaniem Michała Gembickiego, członka zarządu serwisu CDP.pl, e-konsument szuka miejsc, z którymi może się utożsamić. - Platformy upodabniają się do siebie, należy więc wyróżnić się na rynku. W CDP.pl „ewoluujemy wstecz” – rozpoczęliśmy od cyfrowej dystrybucji, jednak klient cyfrowy jest jeszcze niedojrzały. Wprawdzie ruch mobile rośnie, ale kupowanie przez ten nośnik wciąż jest niewygodne. Klienci są przyzwyczajeni do wysyłkowej sprzedaży, dlatego ją uruchomiliśmy. Liczymy, że za 2-3 lata kupujący dojrzeją do cyfrowej konsumpcji. W miarę wzrastania potencjału zakupowego klienta, cena przestaje się liczyć – uważa Michał Gembicki.
Mateusz Gordon, ekspert e-commerce z firmy Gemius dodał, że cena nadal odgrywa istotną rolę przy wyborze miejsca zakupów w sieci, jednak ten czynnik traci na znaczeniu - wypierają go procesy lojalizacyjne. - Dobry sklep zatrzymuje klientów, dlatego sklepy online rozbudowują się o nowe kategorie. Z czasem cena przestanie odgrywać kluczową rolę. Rynek dojrzewa, chcemy mieć zakupy dostarczone na czas, być sprawnie obsłużeni, swobodnie poruszać się w przestrzeni e-sklepu. Wygoda bierze górę – mówił podczas konferencji ekspert Gemiusa. - To, na co zwraca konsument podczas zakupów internetowych, zależy od kategorii, która go interesuje. Cena generalnie traci na znaczeniu,  ale występują przedmioty gdzie będzie zasadnicza - uważa Joanna Dzwonkowska, prezes zarządu RUCH Marketing.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9701

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 772811

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane