Relacja z debaty: Sprzedaż wielokanałowa - „must have" nowoczesnej sieci detalicznej

Autor: propertynews.pl/dlahandlu.pl 31 marca 2015 10:11

Relacja z debaty: Sprzedaż wielokanałowa - „must have" nowoczesnej sieci detalicznej Sesja Sprzedaż wielokanałowa "must have" - nowoczesnej sieci handlowej

Choć łączenie handlu internetowego z tradycyjnym niesie ze sobą wiele wyzwań, to daje też wymierne korzyści. Aby osiągnąć efekty synergii warto inwestować w najlepsze doświadczenia zakupowe dla klientów – konkludowali eksperci w czasie  debaty Sprzedaż wielokanałowa - „must have" nowoczesnej sieci detalicznej, która odbyła się w ramach konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies, zorganizowanej przez Grupę PTWP.

Bądźmy tam, gdzie są klienci

Nad tym jak rozwinąć nowe kanały sprzedaży zastanawiali się zarządcy spółki Ruch SA. Firma prowadzi 2,2 tys. kiosków w całej Polsce. - Analizowaliśmy różne scenariusze: czy uruchomić stronę internetową i sprzedawać tam prasę, czy zostać firmą świadczącą usługi dla przedsiębiorstw działających w segmencie e-commerce. W końcu doszliśmy do wniosku, że grono sprawnie działających spółek w tej branży jest duże, ale brakuje im partnera, który mógłby świadczyć usługi sprzedaży tradycyjnej oraz multikanałowej - stwierdził Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruch SA.  Na efekty nie trzeba było długo czekać. Dziś w kioskach Ruchu sprzedawca ma możliwość promowania i rozdawania katalogów partnerów spółki. Ostateczny klient może tu złożyć zamówienie, a następnego dnia odebrać produkt. - Za naszym pośrednictwem można też prowadzić sprzedać np. ubezpieczeń komunikacyjnych czy pożyczek. W kioskach ma też miejsce finalizacja wielu transakcji  - klient ma możliwość składania u nas elektronicznego podpisu – dodaje wiceprezes Ruchu. Stolarczyk przyznaje, że firma podjęła też dwie próby zaistnienia w świecie cyfrowej dystrybucji prasy. - Wierzymy w prasę elektroniczną i chcemy w ten rynek inwestować. Wykonaliśmy próbę zbudowania własnej platformy sprzedaży elektronicznej prasy. Z drugiej strony zauważyliśmy jednak bardzo silnego gracza na rynku, który już odniósł sukces. Niedługo potem zostaliśmy udziałowcem e-Kiosku – wyjaśnia.

„Multichannel retailing” nie jest też obcy firmie Oriflame, która przez wiele lat opierała swoją sprzedaż na papierowych katalogach i bezpośrednich kontaktach klientów z konsultantami marki. Dziś wciąż najważniejsza jest sprzedaż bezpośrednia - dotyczy 90 proc. rynku zbytu spółki. Jednak - jak podkreśla Gökhan Cakmak, dyrektor w Oriflame Cosmetics - rozwój nowoczesnych technologii i internetu spowodowały, że oferta kosmetyków w postaci elektronicznych katalogów musiała pojawić się w sieci. - Ten sposób prezentacji produktów zmienił zwyczaje zakupowe naszych klientów, ale także sposób pracy konsultantów. Wcześniej szczyt zamówień przypadał na moment po dystrybucji katalogu. Dziś sprzedaż jest rozłożona bardziej równomiernie - podsumowuje.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,50

  • Śr

    7,15

  • Min

    6,89

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7620

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 549754

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.