Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Relacja z panelu: Logistyka głównym czynnikiem sukcesu w branży internetowej

Autor: dlahandlu.;pl 30 marca 2015 12:44

Relacja z panelu: Logistyka głównym czynnikiem sukcesu w branży internetowej

Spadek kanału kurierskiego, rola posprzedażowej obsługi klienta i zarządzanie zwrotami w sklepach internetowych to główne tematy jakie poruszyli paneliści sesji poświęconej logistyce podczas Konferencji E-commerce Business Success Story & Strategies, która została zorganizowana przez Grupę PTWP.

Logistyka pełni strategiczną rolę w handlu internetowym zarówno w obszarze sprzedaży jak również rentowności . Z jednej strony stanowi ryzyko, koszt ale z drugiej to potencjał i szansa dla branży – powiedział Bartosz Domaradzki, e-commerce & new services department director RUCH-u.  Zdaniem panelisty usługi logistyczne stanowią jeden z determinantów sukcesu dla e-commerce, ale dla większości podmiotów prowadzących e-sklep nie są pierwszą myślą.  W trakcie świadczenia usług wątek ten jednak szybko wychodzi i po chwili firmy zdają sobie sprawę z jego wagi. Jak podkreśla dyrektor RUCH-u, z perspektywy klienta B2C wątek ceny jest bardzo ważny. Na drugim miejscu jest jednak logistyka. Firma RUCH świadczy usługi dla sektora e-commerce w takich kategoriach jak: odbiór w pickup points, usługi magazynowania i kompletacji B2B i B2C, optymalizacja usług logistycznych, usługi transportowe – paletowe, obsługa zwrotów oraz dystrybucja materiałów marketingowe B2B. Firma zarządza siecią 14 centrów logistycznych na terenie całego kraju. Dowozi prasę do 20 tys. lokalizacji. Jedną z flagowych usług firmy jest „Paczka w RUCH-u”. Klient sklepów internetowych współpracujących z RUCH-em może odebrać zamówiony towar w placówkach spółki.  Z doświadczenia firmy wynika, że chociaż paczka jest przechowywana w punkcie przez 5 dni, to konsumenci i tak odbierają ją w przeciągu 1-1,5 dnia, co świadczy o tym, że polscy klienci doceniają szybkość dostawy. Firma wchodzi obecnie w etap rozwoju dostępności sieci punktów w których można odebrać przesyłkę.  Obecnie jest to 2200 lokalizacji. Niedawno RUCH zainwestował w aplikacje na Android, dzięki czemu firma będzie mogła swoim współpracownikom w obszarze prasy oferować możliwość nawiązania dodatkowej relacji, a mniejsze niezrzeszone sklepy będą w stanie poprawnie obsłużyć przesyłkę, gdzie wszystkie dane będą dla nich widoczne.
Jak podkreśla Bartosz Domaradzki, na rynku jest wiele firm rodzinnych, które są w stanie swoim biznesem zarządzać samodzielne, ale kiedy odnoszą sukcesy wolumenowe skala operacji w obszarze logistyki zaczyna pełnić istotną rolę zarówno w zakresie jakości obsługi, jak i  zarządzania kosztami.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.