Rośnie rynek maszyn do odbioru paczek. Szczególnie na stacjach paliw

Autor: wnp.pl 3 listopada 2018 15:55

Rośnie rynek maszyn do odbioru paczek. Szczególnie na stacjach paliw Fot. materiały prasowe Frisco.pl

E-grocery, czyli zakupy spożywcze poczynione przez Internet. Co mają wspólnego ze stacjami paliw? Kluczowa jest dogodna dla klientów do odbioru tych zakupów lokalizacja takich placówek przy szlakach komunikacyjnych. I technologia.

Carrefour już w 2022 r. planuje wygenerować aż 5 mld euro przychodu (na poziomie grupy) ze sprzedaży żywności przez internet - poinformował prezes grupy Alexandre Bompard. Sieć hipermarketów zamierza rozwinąć ofertę ekspresowych dostaw zakupów w 1h od zamówienia przez klienta. W 2019 r. Francuzi zyskają możliwość odbioru e-zakupów w modelu click&collect w połowie sklepów Carrefour. Grupa zamierza też inwestować w format Drive. 

Kluczowe są rozwój technologii i optymalizacja łańcucha dostaw. To nie tylko oprogramowanie bezpiecznego sklepu online, w którym klient musi w jak najkrótszym czasie znaleźć, co chce, ale też obejmująca wiele etapów logistyka. 

FM Logistic realizuje projekt Lean Management, którego celem jest usprawnienie procesów obsługi klienta oraz wyeliminowaniem potencjalnych strat. 

- Dla dużych sieci największym problemem są zwroty - mówi Leszek Żukowski z firmy Blulog, która oferuje system zabezpieczenia dostaw w łańcuchu chłodniczym za pomocą bezprzewodowych rejestratorów temperatury. Oferta dostaw żywności do domu nie jest niczym nowym w dużych sieciach. Jednak transport kurierski jest czasochłonny i kosztowny. Rozwiązaniem są usytuowane w uczęszczanych miejscach paczkomaty, w których klient sam, w dowolnej porze może odebrać zakupy. 

W Polsce pierwsze tego typu przedsięwzięcie, w modelu "click & collect", zostało wdrożone w 2015 r. przez Alma24.pl (obecnie w upadłości) w partnerstwie ze śląską spółką Coolomat. Coolomaty testowano również na stacjach Statoil (obecnie Cirkle K), gdzie były już tradycyjne paczkomaty InPostu. Obecnie z coolomatów korzysta m.in. RanoZebrano.pl, internetowy targ żywności pochodzącej od lokalnych rolników, firma cateringowa FitEat czy supermarket online Frisco.pl. 

Jeśli w 2015 r. udało się ubiec głównego konkurenta, Grupę Integer.pl, która również przygotowywała się do tzw. lodówkomatów, to obecnie do pokonania jest dużo więcej. 

W woj. podkarpackim własną fabrykę samoobsługowych terminali buduje spółka Stoppoint, znana m.in. z usług kurierskich Stacja z Paczką by Stoppoint, realizowanego na stacjach PKN Orlen. 
Pod względem technologicznym terminal Stoppointu oparty jest na trzech modułach: ekranach dotykowych (obsługa procesów sprzedażowych/ interfejsy użytkowe), module pomiarowo-wagowym oraz peryferiach transakcyjnych (drukarki fiskalne i etykiet kurierskich, czytniki NFC i QR, terminal płatniczy, a także modułu RFiD i kamery). 

- Możliwości naszych terminali będą praktycznie nieograniczone. Stanowią one bowiem - jak smartfon czy strona www - końcówkę sieci teleinformatycznej. Z tą przewagą, że zostaną zintegrowane z usługami logistycznymi - podkreśla Damian Puczyński, prezes Stoppoint. 

Gotową ofertę pod nazwą FreshBox - terminal paczkowy, punkt nadania i odbioru przesyłek z funkcją chłodzenia i mrożenia - ma Modern-Expo Group - międzynarodowy holding, lider branży wyposażenia sklepów w Europie Środkowo-Wschodniej, która ma 3 fabryki na Ukrainie i Białorusi. 

Swoje doświadczenie firma wykorzystywała przy okazji współpracy BP Europa SE i sieci handlowej Piotr i Paweł. Jej efektem były prowadzone w ubiegłym roku testy konceptu convenience „Piotr i Paweł po drodze” na stacjach BP. 

Na własne rozwiązania w dziedzinie sprzedaży pozapaliwowej stawia największy koncern paliwowy w Polsce. - Warunkiem sukcesu w sprzedaży pozapaliwowej jest wprowadzenie na stacjach rozwiązań z nowoczesnego handlu - uważa Krzysztof Łagowski, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen. Potencjał ten mogłaby zwiększyć współpraca z Pocztą Polską, która pod względem liczby placówek może konkurować z największymi sieciami detalicznymi. Ostatnio uruchomiła pierwsze paczkomaty w projekcie Pakomatic. 



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    14,78

  • Min

    8,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7626

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.