Rynek e-zakupów wzrośnie w tym roku o 16 proc.

Autor: Rzeczpospolita 6 marca 2013 08:32

Według danych firmy Euromonitor International Polacy w tym roku wydadzą na zakupy spożywcze w Internecie już ponad 515 mln zł, 16 proc. więcej niż w 2012 r. To jedna z najszybciej rosnących kategorii e-handlu. W 2017 r. jej wartość ma sięgnąć już 1,1 mld zł - pisze "Rzeczpospolita".

Z raportu firmy Gemius wynika, że najczęściej w ten sposób kupowane są takie kategorie, jak kawa, herbata, słodycze czy napoje. Jeszcze kilka lat temu zakup artykułów spożywczych w sieci wydawał się większości polskich konsumentów pomysłem co najmniej egzotycznym - czytamy w "Rz".
Jeśli chodzi o znajomość e-sklepów z taką ofertą, to zdecydowanie prowadzi delikatesowa Alma. Jako "znajomość spontaniczną" wskazało ją 18 proc. ankietowanych, natomiast "wspomaganą" już 40 proc. Kolejne w zestawieniu Tesco miało o połowę mniej wskazań.
Segment się rozwija, ale choćby najdynamiczniej rosnące sieci dyskontowe wciąż nie prowadzą internetowej formy sprzedaży. Zdaniem ekspertów zaangażowanie się dyskontów w e-handel jest tylko kwestią kilku lat - wskazuje "Rz".

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane