Rynek usług kurierskich wciąż nieprzesycony

Autor: dlahandlu.pl 1 lipca 2019 11:43

Rynek usług kurierskich wciąż nieprzesycony Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager SwipBox Polska, fot. materiały prasowe

- Obawy konsumentów przed zbyt wysokimi kosztami dostawy wiążą się bezpośrednio z wyzwaniami ostatniej mili kurierskiej. To właśnie na końcowym odcinku łańcucha dostaw najbardziej koncentrują się podmioty związane z branżą logistyczną. Optymalizacja czasu oraz kosztów przesyłek daje możliwość dywersyfikacji ofert kurierskich dla rynku B2B oraz B2C - uważa Łukasz Łukasiewicz, Operations Manager SwipBox Polska.

Orientacja na potrzeby konsumentów pozwala proponować optymalne rozwiązania. - Klient końcowy poszukuje możliwie najbardziej wygodnych ze swojej perspektywy opcji. Gwarancją komfortu są przesyłki, dostępne w automatach zlokalizowanych w sklepach w pobliżu miejsca zamieszkania. Odbiorca zyskuje czas, ponieważ nie musi specjalnie czekać na kuriera w domu, a przy okazji może wybrać się do centrum handlowego na przykład na zakupy. Sektor e-commerce nie lubi jednak próżni. Inwestycje w urządzenia odbiorcze i ich implementacja w miejscach do tej pory niedostępnych są wyłącznie kwestią czasu. Sam rynek rośnie wraz z potrzebami konsumentów, które również ewoluują w aspekcie nie tylko transportu czy logistyki, ale także mobilności, nowych technologii czy przyspieszania wszelkich procesów, realizowanych do tej pory w modelu tradycyjnym - mówi Łukasz Łukasiewicz.

Zwiększenie konkurencyjności kurierów, operatorów oraz sieci handlowych staje się dodatkowym obszarem do zagospodarowania na chłonnym, ale wciąż nie przesyconym rynku. - Źródeł intensywnego rozwoju należy także szukać w agnostycznej sieci, która jest otwarta dla każdego operatora logistycznego, co w konsekwencji prowadzi do stworzenia platformy dla wszystkich podmiotów zainteresowanych technologicznym postępem, tym bardziej że w perspektywie jest budowa stosownej infrastruktury w parkingach podziemnych oraz apartamentowcach. Wolnostojące automaty o zróżnicowanych gabarytach, nie wymagające dodatkowego zaplecza, są już testowane za granicą, a kwestią czasu jest ich obecność także w Polsce - wyjaśnia przedstawiciel SwipBox. 

Optymalizacja funkcjonowania ostatniej mili jest związana nie tylko z przesyłkami krajowymi, ale również międzynarodowymi. Oczekiwania wiążą się również z elastycznością usług kurierskich oraz dostosowania się do rynkowych wyzwań. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,79

  • Śr

    4,13

  • Min

    3,39

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6842
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.