Rynek zakupów grupowych w Polsce będzie systematycznie rósł

Autor: Marketing przy Kawie 23 września 2011 12:40

Polacy są zainteresowani nie tylko zakupem usług w tym systemie, lecz również produktów z różnych kategorii - wynika ze wspólnego badania ARC Rynek i Opinia oraz IRC "Zakupy grupowe".

Rynek zakupów grupowych jest w Polsce bardzo rozdrobniony - aż 10 serwisów ma znajomość wspomaganą na poziomie nie niższym niż 10 proc. Zaraz po Grouponie, którego znajomość wspomagana sięga 83 proc. użytkowników, plasuje się Gruper z 54 proc. Do czołówki należą jeszcze Mydeal (35 proc.) i Citeam (33 proc.).

Dominującym sposobem zapoznawania się użytkowników z ofertami jest skrzynka e-mail, jednak systematycznie rosną w siłę agregatory ofert.

Wyniki badań pokazały, że zakupy grupowe to doskonały kanał promocji nowych produktów i usług. Mówią o tym nie tylko zwyczaje zakupowe, takie jak wracanie do firm i usług, z których już się skorzystało, ale także sposób analizowania ofert zakupów grupowych oraz wizerunek serwisów. Ponadto nie każdy powód obniżki w równym stopniu skłania respondentów do dokonania zakupów. W niektórych kategoriach znacznie lepszym pretekstem okazuje się promocja z okazji urodzin marki niż np. premiera nowego brandu.

Badanie syndykatowe "Zakupy grupowe" zostało zrealizowane na ogólnopolskiej próbie internautów (1000 osób) w lipcu 2011r. wspólnie przez ARC Rynek i Opinia (ankiety internetowe) oraz firmę IRC (badanie online buzz).

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • olo 2011-09-30 16:53:29

    Ja myślę, że te trendy sie utrzymają, na pewno kilka serwisów w dłuzszym terminie będzie zdolne na tym zarabiać - zawsze ktoś będzie potrzebował reklamy, otwierał nowe restauracje salony SPA, czy miał martwy sezon w domku letniskowym. :) Z tego co wiem, to część serwisów już nawet przynosi zyski - fastdeal - najwygodniejsza platforma i gruper - główny konkurent groupona. Sam groupon na razie na minusie :/

  • kotek 2011-09-25 23:54:07

    nic dziwnego, zakupy grupowe to mozliwosc sprobowania nowych rzeczy za naprawde niewielkie pieniadze.a produkty - czemu nie? juz widzialam np ubrania na gruperze

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6883
Ilość aktualnych ofert: 543679
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.