Salesbook: Technologia przyspiesza dotarcie do klienta

Autor: dlahandlu.pl 17 czerwca 2019 09:48

Salesbook: Technologia przyspiesza dotarcie do klienta Jacek Maciak, CEO, Salesbook Fot. mat. pras.

O tym jak innowacje zmieniają myślenie o biznesie, jak stworzyć produkt "pod klienta" i odnieść międzynarodowy sukces oraz o klimacie dla rozwoju start-upów w Polsce rozmawiamy z Jackiem Maciakiem, CEO, Salesbook.

Przyszłość handlu to innowacje. Podczas tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego usłyszeliśmy to wielokrotnie. Nie ma ucieczki od technologii?

Można próbować, ale to wiąże się z dużym ryzykiem lub naprawdę genialnym pomysłem na dotarcie do klienta. Nawet niszowe i małe biznesy, np. producent ekologicznych, robionych w małych manufakturach kosmetyków albo foodtrack ze zdrowym jedzeniem, komunikują się dziś z klientami przez Facebooka. Technologia przyspiesza dotarcie do klienta w stopniu, o którym 10 lat temu moglibyśmy tylko pomarzyć, a innowacje na tym polu zmieniają tradycyjne sposoby myślenia o biznesie. W wypadku Salesbooka konkretnie o procesie sprzedaży bezpośredniej.

Jaka idea przyświecała stworzeniu narzędzia, jakim jest Salesbook?

W naszym przypadku można śmiało powiedzieć, że pomysł narzędzia wziął się z potrzeby klientów. Obecni założyciele Salesbooka wcześniej prowadzili software house, realizując liczne projekty dla klientów na całym świecie. Kilku z nich przyszło do nas z problemem związanym z generowaniem wzrostów sprzedażowych i szukali rozwiązania pomagającego handlowcom i menedżerom w procesie sprzedaży bezpośredniej.

Po kilku takich wdrożeniach nietrudno było zauważyć, że problem ten powtarza się niemal w każdej branży, która bazuje na sprzedawcach konsultatywnych. Wtedy zdecydowaliśmy się wydzielić produkt wraz z zespołem do dedykowanej spółki i pozyskać pierwsze finansowanie zewnętrzne.

Sam produkt w naszym przypadku istnieje więc dłużej niż spółka. Ciągle go rozwijamy i od początku przyświeca nam idea związana z maksymalizacją efektywności procesu sprzedażowego. W skrócie Salesbook to narzędzie, które ułatwia pracę sprzedawcy, a menedżerowi dostarcza rzeczywistych informacji, tak by lepiej mógł podejmować decyzje.

Dla kogo jest ten produkt?

Jeśli chodzi o użytkowników końcowych, z Salesbooka korzystają przede wszystkim sami sprzedawcy, a także ich menedżerowie. Sprzedawcy dostają do rąk tablet wyposażony w unikatową aplikację, która pozwoli im na przejście całego procesu prezentacji i konfiguracji oferty. Menedżerowie zaś otrzymują panel administracyjny, w ramach którego monitorują działania handlowców i mają dostęp do analityki rozmowy handlowej. W ten sposób odkrywają, jaka ścieżka sprzedaży jest najbardziej efektywna.

W szerokim rozumieniu Salesbook jest przeznaczony dla wszystkich tych firm, które w swoich działaniach rynkowych posługują się sprzedażą bezpośrednią, a więc spotykają się z fizycznym klientem i prowadzą sprzedaż konsultatywną. W szczególności więc będzie to sektor bankowy i ubezpieczeniowy, motoryzacyjny czy energetyczny. Wszystkie te firmy, które inwestują czas w objaśnienie klientowi często dość nietrywialnego produktu, są naszymi głównymi odbiorcami.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,78

  • Śr

    3,07

  • Min

    2,24

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7375
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.