SAP Hybris: Sukces w e-commerce daje trwała relacja z konsumentem

Autor: dlahandlu.pl 21 marca 2018 12:54

SAP Hybris: Sukces w e-commerce daje trwała relacja z konsumentem Fot. Shutterstock.com

W erze cyfrowej zbudowanie wartościowego i długotrwałego związku z e-klientem stanowi wyzwanie. O ile namówienie go do jednokrotnego skorzystania z oferty jest stosunkowo łatwe, o tyle zbudowanie zaufania i lojalności spędza sen z powiek niejednemu e-przedsiębiorcy. Jest o co walczyć - według raportu eMarketer, globalna sprzedaż e-commerce wzrosła o 25 proc. rok do roku.

Wraz ze wzrostem zainteresowania handlem w sieci rosną wymagania konsumentów co do standardów ich obsługi. Zgodnie z badaniami SAP Hybris, 86 proc. Polaków nie toleruje na przykład operowania ich danymi bez zgody, a 7 na 10 - wolnych reakcji  obsłudze. W rywalizacji o konsumenta wygrywają firmy, które zamiast romansu wolą trwałe i zdrowe związki z klientem. U ich podstaw leżą troska o konsumenta, stały i wygodny kontakt, a także wdrożenia innowacji.

Troska, innowacje, wielokanałowość - to ważne cechy podkreślane przez autorów raportu SAP Hybris "The Dating Game", który miał polską premierę podczas SAP Hybris Day 2018. Badanie przedstawia m.in. najważniejsze kwestie, wpływające na relacje z firmą w sieci. Nadużycie zaufania to najczęstszy, ale nie jedyny powód rozstania z markami. 73 proc. badanych nie znosi wolnych reakcji w obsłudze klienta, 58 proc. irytuje spam, z kolei 46 proc. nie wybacza błędów popełnianych więcej niż dwukrotnie. A to tylko część powodów, z których miłość do marki może się szybko wypalić. Jak tego uniknąć?

- Według badaczy SAP Hybris kluczem do sukcesu w e-commerce jest tworzenie trwałych relacji z klientami. Wszyscy zwracają uwagę na elementy składające się na ich fundament: technologię pozwalającą na stworzenie wielokanałowych doświadczeń, szybki dostęp do treści z urządzeń mobilnych, a także wsparcie machine learning w rekomendacjach, obsłudze klienta czy profilowaniu. Zdecydowanie brakuje elementu, który powinien być w czołówce, czyli zaufania - komentuje Adam Goljan, starszy specjalista w SAP Hybris.

O utratę zaufania nietrudno, np. przez nadużycie danych osobowych. Z raportu SAP Hybris wynika, że w porównaniu z innymi mieszkańcami UE, Polacy nie mają problemów z udostępnieniem firmom informacji. Gotowych na to jest 76 proc. Polaków, co znacznie przewyższa wyniki w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech czy Holandii. Blisko połowa - 44 proc., chętnie poda adres e-mail, 38 proc. - historię zakupów. Jednak aż 83 proc. badanych zerwie kontakty z firmami, jeśli sięgną one po ich dane osobowe bez ich wiedzy. 

- Jako konsumenci chcemy mieć pewność,, kto korzysta z danych i moc decydować w jakim celu, zakresie i jak długo będą używane. Nowe regulacje, m.in. RODO, postrzegane są przez firmy jako problem. A to przecież szansa dla wszystkich nas na nowe otwarcie w relacjach z klientami. Na kolejna taką możemy długo czekać - przekonuje Adam Goljan.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Aga 2018-04-05 15:47:33

    Sukces w e-handlu będzie tylko się zwiększać, bo przecież cały czas marki wymyślają nowe ciekawe rozwiązania dla konsumentów – więcej o nich można przeczytać na blogu agencji freebee

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,99

  • Śr

    8,60

  • Min

    3,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7271

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.