Selectivv zbadał, na przykładzie jednej dzielnicy, jakich sklepów brakuje konsumentom

Autor: dlahandlu.pl 13 listopada 2018 15:43

Selectivv zbadał, na przykładzie jednej dzielnicy, jakich sklepów brakuje konsumentom Fot. Shutterstock

Firma Selectivv, we współpracy z firmą MANDS Badania Rynku i Opinii sprawdził, na przykładzie, wrocławskiej dzielnicy Krzyki, jakich sklepów brakuje konsumentom w ich najbliższej okolicy. Wyniki analizy pokazały, że dane Big Data mogą wspomagać decyzje lokalizacyjne w przypadku rozwoju sieci.

Selectivv – to firma, która dzięki gromadzeniu, analizowaniu i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych jest w stanie dokonywać wiarygodnych predykcji opartych o BIG DATA. Podczas badania, pod lupę trafiły realnie pokonywane przez klientów ścieżki oraz odległości dzielące przeciętnego konsumenta od sklepów stacjonarnych jednej z trzech kategorii produktowej (spożywcza, remontowo-budowlana i drogeryjna).

- Selectivv posiada największy w Europie Środkowo-Wschodniej zbiór danych o użytkownikach urządzeń mobile, który obejmuje informacje o ponad 14 mln konsumentów w Polsce. Dane te pozwalają na analizę poruszania się klientów (zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz obiektów) oraz poznanie tego kim są. Połączenie informacji ze świata realnego z wirtualnym umożliwia badanie motywacji konsumentów i podejmowanych przez nich decyzji zakupowych – tłumaczy firma.

- Badanie użytkowników w kontekście danej lokalizacji pozwala na określenie czy oferta centrum handlowego, galerii, kawiarni lub sklepu pasuje do profilu osób przebywających w okolicy oraz odpowiada ich potrzebom. Dzięki temu możliwe jest określenie potencjału sprzedaży i oszacowanie przyszłych zysków, a także zmniejszenie ryzyka nowej inwestycji. Analiza danych z urządzeń przenośnych pozwala określić ścieżki zakupowe klientów czy zidentyfikować strefę domu i pracy dla klientów danej placówki handlowej. Finalnie, pozwala również na  przygotowanie odpowiedniej oferty i zaplanowanie komunikacji dla danej grupy docelowej – informuje Selectivv.

Głównym celem projektu przeprowadzonego na mieszkańcach wrocławskiej dzielnicy Krzyki było określenie, jakich sklepów brakuje w ich najbliższej okolicy. Dzięki analizie danych obrazujących poruszanie się mieszkańców oraz budujących profile użytkowników smartfonów w danym obszarze można m.in. z większym prawdopodobieństwem określić jaka marka sklepu będzie najlepszą inwestycją w  okolicy objętej projektem.  Analizę BIG DATA zestawiono również z wynikami badania deklaratywnego, przeprowadzonego metodą MAPI (Mobile Assisted Personal Interview) zrealizowanego przez agencję badania rynku i opinii MANDS. Dane z urządzeń mobile zbierano w okresie styczeń-sierpień 2018 r. na próbie 99 939 urządzeń. W drugim etapie projektu, wykorzystano urządzenia przenośne, za pośrednictwem których przeprowadzono wywiady ze 150 mieszkańcami Krzyków.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,79

  • Śr

    3,76

  • Min

    2,56

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 6037

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.