PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: Frigo Express

Sezon zakupów świątecznych w e-sklepach zapowiada się optymistycznie

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 5 grudnia 2012 13:58

Ostatnie tygodnie roku to gorący okres przedświątecznych zakupów w sklepach internetowych. Podobnie jak w latach ubiegłych e-sklepy czekają na zwiększoną liczbę klientów. Z badania przeprowadzonego przez Shoper wynika, że ponad 35% właścicieli e-sklepów spodziewa się lepszych wyników sprzedaży niż przed rokiem.

Ponad 35% badanych właścicieli e-sklepów twierdzi, że przedświąteczny okres zakupów przyniesie im znacznie lepsze wyniki finansowe niż przed rokiem. Co czwarty właściciel sklepu internetowego szacuje tegoroczne obroty i wyniki sprzedażowe na poziomie wyższym o 25-49% w stosunku do 2011 roku. 40,45% badanych uważa, iż poziom przedświątecznych zakupów będzie zbliżony do roku ubiegłego.

Właściciele e-sklepów wskazują na kilka źródeł tak optymistycznych prognoz. Przede wszystkim lepsza (ciekawsza) oferta sklepów niż w roku poprzednim (blisko 55% badanych) a także zwiększona liczba osób korzystających z Internetu, którą dostrzega prawie 17% ankietowanych.


W tegorocznym badaniu nieco mniej, bo prawie 59% właścicieli deklaruje przygotowywanie ofert świątecznych niż rok temu, kiedy było to 64,4% ankietowanych. Ponad 41% sklepów internetowych nie planuje wprowadzenia żadnej oferty w tym czasie, dla przypomnienia w 2011 roku było to ponad 35%.
Wśród właścicieli sklepów najpopularniejszym narzędziem zachęcania do zakupów jest niższa cena, promocja - 68,4% badanych wskazało właśnie to działanie. W minionym roku był to znacznie mniejszy odsetek - 41%. Jako kolejne wyjątkowe oferty dla klientów ankietowani wskazywali zarówno w tym, jak i minionym roku: "rabat za zakupy kilku produktów", "kupony rabatowe", "nowe produkty".


Wśród ankietowanych właścicieli e-sklepów najpopularniejszym rozwiązaniem jest inwestycja w reklamę internetową i deklaruje ją 52,4% ankietowanych. Jest to podobny poziom, jak w roku ubiegłym. Nieco wyższą pozycję niż rok temu - bo z wynikiem 48,8% zajmują działania SEO w wyszukiwarkach (w 2011 roku było to 43% badanych). Nieco więcej badanych (41,7%) niż rok temu (40%) planuje działania promocyjne przy wykorzystaniu mediów społecznościowych. W 2010 roku te trzy rozwiązania także były najpopularniejsze.


W 2010 roku badani, jako główne zagrożenie dla e-handlu wymieniali umacnianie się bezpośredniej konkurencji. W 2011 roku konkurencja nadal odgrywała dużą rolę, jednak z badania wynikało, że największą przeszkodą dla handlu internetowego może być spowolnienie gospodarcze (aż 34,8% odpowiedzi). Natomiast w roku 2012 właściciele e-sklepów wskazywali ponownie na silną konkurencję bezpośrednią (blisko 40%) oraz spowolnienie gospodarcze (prawie 27% ankietowanych).

Sezon zakupów świątecznych w e-sklepach zapowiada się optymistycznie. Strategia działań promocyjnych przygotowana przez właścicieli na pewno zaspokoi oczekiwania konsumentów. Bogaty asortyment a także nowe sposoby dostawy - szybkie i wygodne dla obu stron - pozwolą zrealizować oczekiwania nawet najbardziej wybrednych kupujących. Bez wątpienia będzie to, jak co roku - intensywny okres dla transakcji on-line. - mówi Krzysztof Krawczyk, Prezes DreamCommerce S.A.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,09

  • Śr

    5,42

  • Min

    3,79

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7678

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 578490

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.