Sieć Cheers uruchomiła bezobsługowy sklep

Autor: Business Insider 1 sierpnia 2017 14:15


Nowy sklep sieci Cheers w Singapurze działa bez obsługi i bez gotówki. By wejść do niego, trzeba ciągnąć aplikację Shop It Yourself i zarejestrować się w usłudze. Następnie klienci wybierają produkty, skanują ich kody i płacą w samoobsługowym systemie płatności bezgotókowych np. kart kredytowych - podaje Business Insider.

Nad bezpieczeństwem pracuje obecnie 10 kamer. Według danych serwis TodayOnline prawie 60 procent wszystkich transakcji w Singapurze dokonywanych jest obecnie bez gotówki. 

Podobne, a nawet bardziej rozbudowane sklepy, powstały już w Chinach. Chodzi o sieć BingoBox. Pierwszy z nich otwarto w czerwcu tego roku w Szanghaju. Całą obsługę oparto na aplikacji WeChat, czyli popularnym w Chinach komunikatorze.

Klienci skanują kody kreskowe produktów i płacą za pośrednictwem telefonu: poprzez WeChat lub Alipay. Kamera sprawdza, czy użytkownicy wynoszą tylko te produkty, za które klient zapłacił. Skanują też twarze osób znajdujących się w sklepie i weryfikują, czy są to wyłącznie zarejestrowani użytkownicy BingoBox.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    17,70

  • Śr

    11,36

  • Min

    9,33

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9455

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.