Sieć spożywcza Coop przenosi swoje sklepy na urządzenia mobilne klientów

SAP Polska 22 lutego 2013 08:33

Wykorzystując przywiązanie klientów do iPhone’ów, czas spędzany na dojazdach do pracy i napięte terminarze, szwajcarski oddział firmy Coop zwiększa poziom sprzedaży i lojalność klientów dzięki aplikacji umożliwiającej zakupy przez iPhone’a.

Szwajcaria, której 13 procent populacji posiada iPhone’y1, ma jeden z najwyższych wskaźników użycia flagowego produktu firmy Apple na świecie. Każdego dnia, w każdym dużym mieście obywatele Szwajcarii nałogowo surfują w Internecie na swoich urządzeniach przenośnych, zwłaszcza podczas dojazdów do pracy i do domu środkami komunikacji miejskiej.

Te dwa fakty - wysoki wskaźnik użycia iPhone’a oraz długi czas podróży pociągami - stworzyły solidne podstawy dla największego sprzedawcy detalicznego w Szwajcarii, firmy Coop, do wdrożenia nowej aplikacji do zakupów spożywczych na iPhone’a.

Strategia zwiększania przychodów i wzrostu sprzedaży z kanału mobilnego została oparta na potrzebach klientów.

Jak wszyscy sprzedawcy detaliczni, firma Coop o przychodach rzędu 27 miliardów USD, zaciekle walczy o swój udział w rynku artykułów spożywczych. 1800 sklepów oferuje szeroki wybór organicznych produktów żywnościowych i win, przywiązując dużą wagę do zasad zrównoważonego rozwoju. Jak wiele innych firm na całym świecie w niemal wszystkich branżach, firma Coop stawia sobie za cel przywiązanie klientów do marki w takim stopniu, aby nie mieli powodu do korzystania z usług konkurencji (zobacz rysunek 2 "Obsługa klienta w Europie").

Tradycyjnie, w branży spożywczej marże są niskie, a wydatki ograniczone we wszystkich obszarach, od technologii przez reklamę po kampanie marketingowe. Jednak wartość lojalnego klienta jest ogromna. Sztuka polega na zapewnieniu niskiego kosztu obsługi, przy jednocześnie kompleksowej obsłudze, która zagwarantuje zawarcie transakcji.

Aby efektywnie wykorzystać czas wiecznie spieszących się Szwajcarów, firma Coop w maju 2009 roku opracowała aplikację do obsługi zakupów spożywczych na iPhone’a, będącą dodatkiem do już istniejącego sklepu internetowego coop@home. Firma Coop wykonała śmiały ruch mający zapewnić przychylność klientów, udostępniając innowacyjną funkcjonalność, zanim zrobiła to konkurencja. Dzięki temu klienci są mniej zainteresowani korzystaniem z innych sieci detalicznych i z większym prawdopodobieństwem są skłonni pozostać przy marce Coop.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11272

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane