Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

Sieci handlowe odkrywają potencjał e-handlu

Autor: Rzeczpospolita 4 lutego 2013 09:24

Coraz więcej konsumentów decyduje się na e-zakupy. Głównie dlatego, że widzą w tym szansę na oszczędności - pisze "Rzeczpospolita".

Według różnych badań na zakupy w sieci choć raz zdecydowało się ok. 75 proc. osób korzystających z Internetu. 
W wielu przypadkach nadal są to sporadyczne transakcje, ale grupa zdeklarowanych zwolenników takiej formy kupowania rośnie. W Polsce nadal niewiele ponad 60 proc. gospodarstw domowych ma dostęp do Internetu, co na tle innych państw europejskich jest wynikiem dosyć słabym - czytamy w "Rz".

Jednak z kolei, jak podaje organizacja Ecommerce Europe, pod względem dynamiki wzrostu e-handlu nasz rynek obok Czech to ścisła europejska czołówka. W 2012 r. tylko w tych dwóch krajach tempo wzrostu mogło nawet przekroczyć 30 proc., podczas gdy w Holandii było to jedynie 10 proc.

Liczba kupujących w sieci będzie rosła na wszystkich rynkach, ponieważ sprzyja temu ogólnie słaba koniunktura. Potencjał e-handlu odkrywają teraz także sieci handlowe, przez lata inwestujące w tradycyjne sklepy. 
W ostatnich latach na taki 
krok zdecydowały się choćby Auchan, Tesco czy liderzy w sprzedaży sprzętu elektronicznego, należące do grupy Metro sieci Media Markt oraz Saturn. Nie bez powodu, ta kategoria od lat ma największy udział w wartości e-zakupów, w 2012 r. wliczając sprzęt AGD było to już ponad 30 proc. Z kolei jak prognozują sprzedawcy elektroniki, nawet do 20 proc. tego rynku przypada już na sklepy internetowe - pisze "Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • m.skrzypek suppersam.pl 2013-02-04 14:10:33

    Zgadza się. Tradycyjne sklepy inwestują w sprzedaż internetową, ponieważ coraz więcej ludzi ceni sobie oszczędność czasu, pieniędzy i wygodę. Dlatego też sprzedaż online z roku na rok wzrasta. Moim zdaniem już niedługo wszystkie dyskonty, hipermarkety i delikatesy będą sprzedawały w sieci.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,17

  • Min

    2,99

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9562

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 565497

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.