REKLAMA
REKLAMA

Skuteczność sprzedażowa e-maili o 40 razy większa niż mediów społecznościowych

Autor: dlahandlu.pl 1 września 2015 09:45

Według Nielsen Norman Group, 90 proc. użytkowników wybiera newsletter za pomocą e-mail, a tylko 10 proc. informację za pomocą social media. Przyjmuje się, że skuteczność sprzedażowych możliwości e-maila jest 40 razy większa od mediów społecznościowych - przekonuje Jacek Dziura, marketing specialist w SARE S.A., ekspert e-Izby Gospodarki Elektronicznej.

REKLAMA

Jednym z fundamentów e-mail marketingu jest jakość bazy adresów. Najskuteczniejszym działaniem jest segmentacja, czyli podział bazy pod względem podobnych atrybutów naszych odbiorców. Najczęściej odbywa się ona na podstawie płci, lokalizacji, branży, faktu posiadania dzieci, podejmowanych akcji, historii zakupowej oraz reakcji na wysyłane wiadomości. Dzięki segmentacji możemy wyodrębnić na przykład grupę rodziców, kupujących co 3 miesiące i wydających w naszym sklepie powyżej tysiąca złotych. Do takiej grupy będziemy mogli skierować zupełnie inny komunikat niż np. do osób bezdzietnych czy wydających inne kwoty.

Zastosowanie segmentacji, już od początku tworzenia bazy, pozwala przede wszystkim na:
• Lepsze dotarcie z ofertą – unikniemy nietrafionych kampanii oraz uzyskamy lepszy wskaźnik konwersji
• Zmniejszenie retencji klientów – dzięki wiedzy o zapotrzebowaniu subskrybenta, odbiorca otrzyma interesującą treść i nie wypisze się z newslettera
• Poprawę ROI (z ang. return of investment) – lepsze kampanie oznaczają wyższy zysk

Dlatego zapytaj o podstawowe dane twojego klienta. Jeśli prowadzisz sklep, możesz na przykład część z tych informacji otrzymać w momencie dokonywania zakupu. Dzięki nim, będziesz mógł zacząć segmentację od razu.

Pewnymi informacjami subskrybent dzieli się dobrowolnie. Niestety ich dużą wadą jest częsty brak rzetelności. Klienci chcą jak najszybciej wypełnić ankietę czy formularz, nie przywiązując zbytniej wagi do prawdziwości wpisywanych informacji. W przypadku organizacji konkursów dużo łatwiej jest zebrać wiarygodne dane. Druga z opcji to gromadzenie danych behawioralnych. Są to wszystkie informacje zbierane podczas procesu zakupowego oraz w komunikacji przed i posprzedażowej. Takiego rodzaju dane pozwolą podzielić bazę pod względem klientów zainteresowanych konkretną grupą produktów, momentu cyklu życia, w którym się znajdują (potencjalny, pozyskany, aktywny, wymagający reaktywacji), czy reakcji na naszą korespondencję (klika, nie klika, gdzie klika).

  • artmetic ekonsulting 2015-09-06 01:39:03

    E-mail marketing, bazy sprzedażowe, newslettery firmowe:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12698

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA