Sprzedaż detaliczna coraz ważniejsza dla Instagrama

Autor: PAP 25 czerwca 2019 15:29

Sprzedaż detaliczna staje się coraz ważniejsza w działalności Instagrama. Szef spółki Adam Mosseri zaprezentował długoterminową wizję portalu, zakładającą zwiększenie sprzedaży bezpośrednio w aplikacji - podał we wtorek dziennik "Financial Times".

Mosseri chce połączyć kupujących, sprzedawców i dużą grupę działających na Instagramie "influencerów", by umożliwić miliardowi użytkowników aplikacji kupowanie produktów bezpośrednio w jej oknie. Zakupy na portalu będą możliwe dzięki wprowadzeniu nowych funkcji, jak możliwość przypisania do konta karty kredytowej lub debetowej i dokonywania płatności bez wychodzenia z aplikacji oraz przechowywania wybranych produktów w koszyku

Szef portalu, który w listopadzie 2018 r. przeszedł do Instagrama z Facebooka podkreślił w wywiadzie, że rozwiązania te będą wymagały wdrożenia odpowiedniej infrastruktury. Instagram będzie musiał współpracować z dostawcami usług płatności w każdym kraju, w którym działa aplikacja, a także zadbać o ochronę kupujących oraz integrację systemu zarządzania - zaznaczył Mosseri i zapowiedział, że realizacja projektu może potrwać "od 5 do 10 lat".

We wrześniu serwis The Verge informował, że Instagram prowadzi prace nad samodzielną aplikację zakupową, która może nosić nazwę IG Shopping i pozwalać na przeglądanie i zakup produktów prezentowanych na kontach sklepów i producentów. Pod koniec 2016 r. rozpoczęto testy zakupów na platformie. Firmy mogą oznaczać wpisy ze swoimi produktami, co pozwala użytkownikom na zakupy przy pomocy zdjęcia. Platforma uruchomiła dotąd również testy funkcji umożliwiającej zakup produktów prezentowanych w relacjach (Instagram stories).

W marcu Instagram poinformował, że 20 amerykańskich marek odzieżowych, a także "influenserzy" i twórcy współpracujący z tymi markami, będą mogli sprzedawać produkty bezpośrednio na platformie dzięki partnerstwu z PayPal. Spółka zaczęła również inwestować w lepszy transfer informacji B2C (business to consumer).

Jak zauważyła gazeta, projekt przedstawiony przez szefa Instagrama sprawi, że spółka wejdzie w obszar zajmowany przez dużych sprzedawców detalicznych, w tym amerykański Amazon i chiński Alibaba, a także "super aplikacje" takie jak We Chat, które pozwalają użytkownikom na dokonywanie przelewów finansowych, robienie zakupów czy korzystanie z gier bez wychodzenia z platformy

W 2012 r. Facebook przejął Instagrama za miliard dolarów. Analitycy z SunTrust Robinson Humphrey szacują, że obecnie spółka może być warta 158 mld dolarów. Według ich obliczeń aplikacja do publikowania zdjęć w tym roku wygeneruje z reklam 15,8 mld przychodu. Według analityków z Deutsche Banku w 2021 r. Instagram może wygenerować 10 mld dolarów przychodów z działalności związanej z zakupami.

W połowie czerwca Facebook poinformował, że zamierza w 2020 r. udostępnić użytkownikom kryptowalutę Libra. Prace nad nią ma prowadzić nowo utworzona spółka córka Facebooka - Calibra, a pierwszym produktem będzie portfel kryptowalutowy, dostępny m.in. przez komunikatory Messenger i WhatsApp. Jak obiecuje Facebook, będzie on wyposażony w silny system zabezpieczeń, gwarantujący odpowiedni poziom ochrony danych użytkowników oraz ich środków finansowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    8,59

  • Śr

    6,74

  • Min

    4,49

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7276
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.