Średni rachunek za spożywcze e-zakupy w Warszawie to 302 zł

Autor: www.dlahandlu.pl 9 lipca 2013 11:42

Prawie co czwarta osoba z Warszawy, która kupuje żywność w internecie mieszka na Mokotowie - wynika z badania opracowanego przez e-supermarket Frisco.pl. Kolejne miejsca w stawce zajmują mieszkańcy Ursynowa i Śródmieścia (po 13 proc.). Te trzy dzielnice przodują nie tylko pod względem liczby klientów, ale też liczby zamówień, łącznie trafia tam bowiem ponad połowa e-koszyków z żywnością, kosmetykami i chemią gospodarczą. Najczęstszy paragon warszawiaka za spożywcze zakupy w e-supermarkecie to ok. 255 zł.

Z analizy Frisco.pl wynika, że średni rachunek na spożywcze e-zakupy dla stolicy to 302 zł, ale kwota, jaką klienci najczęściej płacą za zamówienie kształtuje się na poziomie 255 zł. W siedmiu dzielnicach ten koszt jest niższy. W Śródmieściu i na Ursusie rachunek z e-supermarketu najczęściej wynosi 250 zł, we Włochach - 220 zł, na Bielanach, Ochocie i Pradze Północ - 155 zł, a na Żoliborzu - 150 zł.

Jeśli chodzi o średni paragon, liderem jest Wilanów, gdzie przeciętna wartość zamówienia wynosi 374 zł. Wysoko uplasował się też Wawer - w tej dzielnicy średnia kwota za zakupy to 354 zł. Na jedzenie i produkty codziennego użytku z sieci najmniej wydają natomiast mieszkańcy Pragi Północ, gdzie przeciętny rachunek wynosi 257 zł.

- Różnice w wartości zamówień w Warszawie są naprawdę duże. Wiele osób robi spożywcze zakupy online za kilkadziesiąt złotych, a są i tacy, którzy płacą za jedno zamówienie znacznie więcej. Tak było choćby na Ursynowie, skąd pochodzi rachunek na najwyższą kwotę - ponad 6 tys. zł. Co ciekawe, nie było to zamówienie firmowe, ale złożone przez klienta indywidualnego. Można sobie tylko wyobrazić, ile czasu trzeba poświęcić, by samemu zrobić takie zakupy w stacjonarnym sklepie i jeszcze przetransportować je do domu. W e-supermarkecie takim jak Frisco.pl, produkty prosto do kuchni dostarczy kurier, co pozwala oszczędzić czas, siły, a i nierzadko nerwy. Nie trzeba też ponosić opłat za dowóz, bo przy pierwszych zakupach darmowa dostawa obowiązuje już od zamówienia na 100 zł - mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl, należącego do czołówki e-supermarketów w Polsce.

Zalety zakupów spożywczych w sieci widzi też coraz więcej stołecznych firm, bo 8% kupujących w e-supermarkecie to właśnie klienci firmowi. Ponad połowa z nich pochodzi ze Śródmieścia i Mokotowa, gdzie jest najwięcej zarejestrowanych spółek w Warszawie. Najbardziej aktywne pod kątem częstotliwości spożywczych e-zakupów w sieci są natomiast firmy na Ochocie. Najwięcej wydają z kolei przedsiębiorcy z Włoch, Wesołej i Wawra - w tych dzielnicach przeciętny rachunek firmowy w e-supermarkecie wynosi blisko 500 zł. Oprócz biur zamawiających produkty takie jak woda, soki, kawa, mleko i przekąski, wśród nabywców firmowych są też prywatne żłobki, przedszkola czy nawet klasztory. Jednak zdecydowanie gros korzystających z e-supermarketów to klienci indywidualni i zazwyczaj są to kobiety w wieku 26-35 lat.

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.