Statystyczny Polak wydał w ubiegłym roku na internetowe zakupy 1882,38 zł

Autor: www.dlahandlu.pl 7 marca 2012 09:18

Z danych raportu Centre for Retail Research zrealizowanego dla europejskiej porównywarki cen Kelkoo wynika, że w 2011 roku Europejczycy wydali na zakupy w sieci łącznie 824,14 mld zł, z czego 18,54 mld zł stanowią wydatki Polaków.

Spośród wszystkich europejskich krajów Polska wyróżniła się najwyższym wzrostem wartości rynku e-commerce, który w okresie 2010-2011 osiągnął 33,5 proc. Z raportu wynika, że statystyczny Polak w ubiegłym roku kupił w sklepach internetowych 15 produktów i wydał na nie 1882,38 zł.

Badanie przeprowadzone w I kwartale 2011r. przez Forrester Consulting na zlecenie Demandware wykazuje, że aż 72 proc. klientów oczekuje od firmy wysokiej jakości strony internetowej dostępnej także przez telefon komórkowy, a 31 proc. klientów oczekuje także wersji dostosowanej do tabletów 

- Każdy przedsiębiorca ma już świadomość, że obecność w Internecie to wymóg i standard, ale nie każdy wie, jak wykorzystać szanse i zmierzyć się z zagrożeniami nowej sytuacji. Współczesny klient korzysta z wielu form kontaktu z firmą, jej marką i ofertą. Szczególnie urządzenia mobilne stale zmieniają oczekiwania klientów i tworzą nowe trendy w sposobie podejmowania decyzji zakupowych. Wymagania stale rosną, a niedociągnięcia w jednym z kanałów komunikacji przekładają się na ocenę całej firmy. Dostosowanie się do tej nowej rzeczywistości wymaga całościowych zmian, począwszy od reorganizacji procesów sprzedaży i obsługi klienta, przez dostosowanie marketingu i rozwiązań IT, aż po zmiany w kulturze organizacyjnej firmy - mówi Arkadiusz Hajduk - wiceprezes ds. Corporate Learning Polska ICAN Institute.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane