REKLAMA
REKLAMA

Systemy rekomendacji dążą do zwiększania wartości klienta

Autor: dlahandlu.pl/pr 17 lutego 2011 09:57

Systemy rekomendacji produktów mają za zadanie dążyć do zwiększania wartości klienta i jego koszyka, poprzez trafne podpowiadanie produktów, które odpowiadają na indywidualnych potrzeb użytkowników.Wszystko zaczyna się od zbierania i gromadzenia danych, niezbędnych do stworzenia np. rekomendacji w sklepie typu „osoby, które kupiły produkt A kupiły również...". Taki typ rekomendacji wyświetla się danemu użytkownikowi obok aktualnie przeglądanej pozycji i podpowiada mu co może jeszcze kupić.

REKLAMA

Na efektywność rekomendacji wpływ ma wiele czynników, z pewnością istotnym aspektem jest dobry algorytm i doświadczenie zespołu tworzącego cały silnik rekomendacji. Istotnym elementem wpływającym na efektywności działań rekomendacji jest zakres różnych danych.

Jeśli właścicielowi uda się zainteresować klienta trafnym produktem, uzyskanym dzięki jakościowym rekomendacjom, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że ten wróci do e-sklepu po kolejne. Systemy personalizowanej rekomendacji sprzyjają nie tylko wzrostowi sprzedaży ale również budowaniu lojalności e-klientów.

O popularności zakupów w sieci niezaprzeczalnie świadczą ostatnie analizy comScore, z których wynika, że Amerykanie w okresie przedświątecznym zostawili w sklepach internetowych 43,4 miliardy dolarów, to o 4,4 miliarda więcej niż rok wcześniej. W Polsce trend e-zakupów stopniowo się umacnia i w 2010 roku polski e-handel był wart 15,5 miliarda złotych jak wynika z badań Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA