Sytuacja rynkowa i kompetencje właściciela ważne przy starcie biznesu e-commerce

Autor: pr/www.dlahandlu.pl 16 maja 2012 15:05

Właściciele sklepów lub innych firm handlowych coraz częściej decydują się na działalność e-commerce. - Jest to rozwiązanie dobre zarówno dla przedsiębiorców z ugruntowaną pozycją na rynku, którzy chcą rozszerzyć swoją działalność, jak i właścicieli nowych firm, marzących o sukcesie w biznesie - mówi Jakub Wietrzyk, specjalista od nowych technologii wfirma.pl.

Wszystko zaczyna się od pomysłu oraz zbadania zapotrzebowania rynku i określenia konkretnego asortymentu. Ponadto istotna jest grupa odbiorców, do której skierowane są produkty z oferty sklepu. Ważny jest ich wiek, zainteresowania oraz pochodzenie, jeśli brana jest pod uwagę sprzedaż zagraniczna. Na samym początku należy również wybrać, czy sklep bedzie oferować sprzedaż usług czy towarów. Oprócz wszystkich czynników zewnętrznych, warto pamiętać o własnych predyspozycjach, upodobaniach i wiedzy. Dlatego profil działalności powinien być dostosowany zarówno do obecnej sytuacji na rynku, jak i wiedzy czy kompetencji jej właściciela.

Wszystko tak naprawdę zależy od późniejszych działań marketingowych, jednak dostęp do oferty będzie o wiele łatwiejszy w sieci niż w tradycyjnym sklepie. Drugim plusem prowadzenia działalności e-commerce jest mobilność uwarunkowana jedynie dostępem do sieci.  - Świat wirtualny wymaga od przedsiębiorcy elastyczności i szybkiej reakcji na potrzeby klienta - mówi Jakub Wietrzyk, specjalista od nowych technologii wfirma.pl. - Dlatego właściciel, który nie śledzi aktualnych nowinek i trendów w branży, bardzo szybko wypada z rynku - radzi ekspert.

Trzeba zadbać o rzetelny opis towaru lub usługi i dobre zdjęcia. Jeśli podane dane będą niezgodne z prawdą, można nie tylko stracić zaufanie klientów, ale również wiarygodność wśród konkurencji, która bardzo szybko to wykorzysta. Kontrahenci obawiają się również o los zakupionych towarów podczas przesyłki oraz sam koszt paczki. Właściciel działalności e-commerce może jednak przekonać do swojej oferty wciąż wahających się konsumentów ceną, która niejednokrotnie jest kilka razy niższa od tej przedstawionej w sklepie tradycyjnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane