Sześć najważniejszych błędów, jakich powinniśmy unikać promując markę w internecie

Autor: Grzegorz Maliszewski, Client Service Director, Veneo 24 kwietnia 2019 10:25

Sześć najważniejszych błędów, jakich powinniśmy unikać promując markę w internecie Grzegorz Maliszewski, Client Service Director, Veneo

Nie da się wskazać wszystkich błędów, jakich powinniśmy unikać. Zupełnie inaczej będą wyglądać działania prowadzone w Google, inaczej na YouTube, a jeszcze inaczej na Facebook. Nawet jeśli każdy z tych elementów będzie dotyczył tego samego produktu i tej samej akcji promocyjnej. Czego koniecznie należy się wystrzegać? Radzi Grzegorz Maliszewski, Client Service Director, Veneo.

4. Nie mów nieprawdy o swoim produkcie
Poznanie plusów i minusów produktu to jeden z najważniejszych elementów kampanii online. Jeśli produkowany jogurt jako drugi składnik ma cukier, nie ma sensu komunikowanie go jako produktu Fit. Co za tym idzie nie warto starać się zbyt mocno angażować fit społeczność, nie wmawiajmy jej, że produkt jest „super fit”, gdy mija się to z prawdą. Komunikacja faktami, z zabarwieniem emocjonalnym obroni się w Internecie. Kłamstwo lub „nieprawda” szybko zostanie zdemaskowane oraz podniesione do dyskusji na różnych kanałach.

5. Braku harmonogramu działań i racjonalnego podziału budżetu
Najczęstszym błędem jest przeinwestowanie w element, który nie pełni kluczowej roli. Należy dobrze przemyśleć czy nasza strona internetowa musi być rozbudowanym portalem, czy wystarczy nam prosty Landing Page z informacją o produkcie i danymi kontaktowymi. Może się okazać, że nasi odbiorcy nie będą czytać informacji o batoniku, ale chętnie wezmą udział w zabawie na Facebook’u. Czy aby na pewno potrzebujemy 10 filmów na kanale YouTube, które w sumie zobaczy 100 osób? Może lepiej zrobić jeden film i zwiększyć jego zasięg poprzez kampanię Google Ads. W istocie chodzi o to, aby skupić się tylko na tych elementach, które dla naszych potencjalnych Klientów odgrywają kluczową rolę.

6. Unikaj niewłaściwego analizowania efektów, a w zasadzie niedopasowanie do kampanii promocyjnej i jej budżetu.
Analiza wakacyjnej kampanii po trzech miesiącach od jej zakończenia, nie da nam odpowiedzi na pytania: czy nasz produkt był dobrze promowany, czy kanały dobrze dobrane, budżet odpowiedni, grupa zaangażowana w kampanię. Internet daje możliwość analizowania efektów kampanii niemalże w czasie rzeczywistym, warto to wykorzystać! Analizowanie kampanii możemy wykonywać co tydzień, a nawet codziennie, jeśli jej intensywność na to pozwala. W przypadku kampanii o ograniczonym budżecie, pójście w złym kierunku to pewna porażka, dlatego szybkość reakcji i odpowiednia korekta może być gwarantem sukcesu. Tylko w ten sposób możemy zmienić plan działania, kreacje reklamowe, przekaz, czy nawet grupę docelową. Szczególnie, ze Internet jest bardzo elastyczny i na to pozwala, ale o tym chyba już pisałem.

Zatem szukając oszczędności, nowych miejsc promocji, licząc na szczegółowe śledzenie inwestycji i monitorowanie efektów warto zacząć właśnie od internetu. Jednak nie miejmy złudzeń, że to tanie, efektywne narzędzi promocji jakim jest internet będzie łatwe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,75

  • Śr

    4,39

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8018
Ilość aktualnych ofert: 481680

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.