Szopi.pl opracowuje serwis do zamówień internetowych oparty na sztucznej inteligencji

Autor: dlahandlu.pl 20 lutego 2018 09:07

Szopi.pl opracowuje serwis do zamówień internetowych oparty na sztucznej inteligencji Fot. Shutterstock

Szopi.pl, polski serwis zakupowy, wraz ze swoim partnerem, firmą LogLab pracuje nad pierwszym w Polsce kompleksowym interfejsem opartym na sztucznej inteligencji. Umożliwi on zamawianie zakupów spożywczych dzięki konwersacji na komunikatorze, np. Facebook Messenger. Jeszcze w tym roku Szopi Bot pomoże nam nie tylko wybrać produkty spożywcze, ale również dobierze do nich odpowiednie przepisy i udzieli porad żywieniowych.

- Szopi.pl jest start-upem nie tylko zakupowym, ale również technologicznym. Stąd decyzja, by z myślą o naszych klientach inwestować zarówno w poszerzanie oferty sklepowej i lokalizacyjnej, jak i w rozwój technologiczny. Jesteśmy przekonani, że chat boty zrewolucjonizują handel w internecie i zmienią zwyczaje zakupowe Polaków – mówi Zbigniew Płuciennik, CEO i twórca Szopi.pl.

Dzięki Szopi Bot proces zakupowy zostanie znacznie przyspieszony. Docelowo interfejs, na podstawie historii zakupów, będzie podpowiadał klientowi, co wrzucić do koszyka. W przyszłości Szopi Bot zyska możliwość obsługi głosowej, a to oznacza, że będzie działał na podobnych zasadach jak Alexa (Amazon), Google Home, czy Siri (Apple).

Oprócz podstawowych funkcji kompletowania zakupów, Szopi Bot zostanie wyposażony w szeroką wiedzę z zakresu dietetyki. Będzie funkcjonował jako wirtualny doradca żywieniowy – zamówi dla klienta zakupy dopasowane do jego preferencji żywieniowych, zakładanych celów dietetycznych oraz stanu zdrowia.

Szopi Bot będzie znał również  tysiące przepisów kulinarnych. Poleci użytkownikowi przepisy dopasowane do jego wymagań, nastroju, czy zawartości lodówki, zarekomenduje wino do posiłku, przystawki na imprezę, zdrowe przekąski dla dzieci, a następnie zamówi wszelkie brakujące składniki z dostawą do domu.

Robienie zakupów z Szopi Botem będzie odbywało się na zasadzie konwersacji na czacie. Dzięki zastosowaniu metod przetwarzania języka naturalnego, robienie zakupów przez internet będzie możliwe za pomocą dialogu zbliżonego do rozmowy z pracownikiem sklepu. I to wszystko bez konieczności wybierania pojedynczych produktów za pomocą formularzy na stronie internetowej sklepów. Szopi Bot poprzez mechanizmy uczenia maszynowego z czasem będzie uczył się preferencji użytkownika i z każdym użyciem będzie coraz lepiej dopasowywał swoje oferty do jego potrzeb.

Już teraz użytkownicy Szopi.pl mogą uczestniczyć w tworzeniu Szopi Bota, rozmawiając z nim na czacie. – Aby nauczyć się rozumieć ludzi, bot musi zobaczyć jak najwięcej przykładów formułowania intencji. Najlepszym źródłem tych przykładów są klienci i dlatego prosimy ich o pomoc – mówi Jan Potworowski, Prezes LogLab.

Za każde trzy przeprowadzone rozmowy Szopi Bot wręczy kupon na darmową dostawę zakupów na Szopi.pl. Aby spotkać się z Szopi Botem należy odwiedzić fanpage na Facebooku i napisać wiadomość. Chat bot uruchomi się automatycznie.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,89

  • Śr

    3,88

  • Min

    2,97

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4649

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 697968

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane