Szybkość, wygoda i bezpieczeństwo zyskują na znaczeniu przy wyborze e-sklepu

Autor: dlahandlu.pl 9 września 2019 09:55

Choć w Polsce wciąż dominuje tradycyjne podejście do zakupów internetowych - traktowanie internetu jako wielkiego katalogu wysyłkowego - to widać, że z roku na rok coraz popularniejsze stają się wygodne i szybkie rozwiązania e-commerce, wynika z badania Autopay Research “Jak kupujemy w internecie 2019”.

W tegorocznym badaniu odsetek osób deklarujących kupowanie przez internet sięgnął 89 proc. To najwyższy wynik w czteroletnim cyklu analiz polskiego rynku e-commerce i wzrost o 4 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Sukcesywnie postępujące zmiany postaw konsumentów zauważalne są w kilku aspektach badania.

- Najważniejszym kryterium wyboru sklepu internetowego pozostają ceny oferowanych w nim produktów. Jednak coraz większą rolę odgrywa wygoda realizacji zakupu (wzrost z 48 na 55 proc.), wiarygodność sklepu (wzrost z 35 na 51 proc.) oraz możliwość łatwego zwrotu towaru (wzrost z 22 na 38 proc.). Jeśli ten trend się utrzyma, wkrótce możemy spodziewać się zmiany oczekiwań wobec e-sklepów. Klienci będą szukali nie tyle miejsc, gdzie jest tanio, tylko gdzie kupią szybko, wygodnie i bezproblemowo - ocenia Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media i Autopay.

Podobny trend widać w deklaracjach dotyczących preferowanych metod płatności za zakupy w internecie. Zapłata przy odbiorze i przelew na konto sklepu wskazywane są przez niemal połowę badanych. Jednocześnie po piętach depcze im popularność szybkich płatności elektronicznych (wskazane przez 41 proc. respondentów) i płatność kartą płatniczą (32 proc.). Z świetnym wynikiem (24 proc. wskazań) zadebiutował w tegorocznym zestawieniu system BLIK, a po kilka procent wskazań przypadło na płatności Apple Pay i Google Pay.

Interesująco przedstawia się rozbicie preferencji dotyczących metod płatniczych na grupy wiekowe. Starsi użytkownicy sieci chętniej wybierają tradycyjne płatności, zaś nowoczesne systemy płatnicze, takie jak BLIK czy Google Pay, są wyraźnie popularniejsze wśród młodszych generacji i mieszkańców dużych miast, wśród których zwykle najwięcej jest osób (tzw. early-adopters) szybko oswajających się z nowymi rozwiązaniami. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 827
Ilość aktualnych ofert: 437258

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.