Tesco najpopularniejszym e-sklepem spożywczym

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 17 kwietnia 2013 15:03

Zdecydowana większość polskich internautów kupuje produkty żywnościowe w supermarketach (86 proc.). Inne sklepy są raczej kwestią indywidualnego wyboru - wynika z raportu MSL Group "Polska kulinarnie" .

Zgodnie z badaniem tylko 16% internautów zrobiło zakupy spożywcze przez internet; zaledwie 4% z nich regularnie korzysta z tej możliwości. Zdecydowana większość (84%) nigdy nie przetestowała tego sposobu robienia zakupów żywnościowych. Zakupy artykułów spożywczych przez internet robią przede wszystkim młodzi mężczyźni, którzy mieszkają z rodzicami lub z partnerkami.

Większość polskich internautów jest przyzwyczajona do robienia zakupów w określonych sklepach i nie interesowała się nawet możliwością kupowania artykułów spożywczych w sieci. Wśród powodów związanych bezpośrednio z e-sklepami, najwięcej osób wskazało zniechęcające ceny i brak dostaw w ich rejonie.

Pomimo stosunkowo krótkiej historii polskich e-sklepów z produktami spożywczymi, z oferty Tesco skorzystało 36% osób. Trochę mniej niż 1/3 internautów robi zakupy w Almie24; do niedawna lidera w tej kategorii.

Jak czytamy w raporcie, w maju 2012 roku Tesco zaczęło wprowadzać usługę zakupów przez internet. W sierpniu informacje o nim były częściej poszukiwane niż o dotychczasowym liderze - Alma24. Od połowy 2011 roku wzrastała też liczba wyszukań Auchan Direct, jednak ciągle pozostaje on daleko za czołówką.

Tesco to sklep rodzinny, w którym kupują przede wszystkim osoby przygotowujące posiłki dla bliskich. Zakupy w Alma24, Piotrze i Pawle oraz Auchan częściej robią osoby z grupy „Rodzinne posiłki w domu i na mieście". Na Allegro kupują natomiast najmłodsi internauci.
 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12438

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane