Tradycyjne sklepy - przestaną sprzedawać, zaczną wystawiać?

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 28 października 2013 14:05

Najwięksi - jak Amazon - już eksperymentują z technologią rozpoznawania obrazu. Wystarczy zdjęcie, a zakupy przenoszą się na telefon. Czy tradycyjne sklepy staną się wkrótce tylko galerią produktów, która umożliwi oglądanie, dotykanie i przymierzanie?

Gdy nastała era internetu „racjonalnie kupujący" po wizycie w sklepie, wracali do domu, porównywali ceny produktów w sieci i szukali miejsca, gdzie kupią wybraną rzecz najtaniej. W erze smartfonów, klienci zyskali nowe możliwości - technologię rozpoznawanie obrazów, jak Recognize.im, która umożliwia im np. sprawdzenie jeszcze w sklepie opinii klientów o produkcie, gdzie można go kupić najtaniej, a nawet pozwoli na zakup tego produktu w innym sklepie online. Wystarczy zeskanować produkt aplikacją, wykorzystującą technologię rozpoznawania obrazu, by otrzymać o nim więcej informacji.

Amerykańska sieć sklepów Target stara się zmusić klientów do odwiedzania ich sklepów, oferując odbiór niektórych produktów tylko bezpośrednio w sklepie. Best Buy - sieć z artykułami elektronicznymi, obniża ceny swoich sklepowych produktów, do tych oferowanych przez konkurencyjne podmioty w sieci. Australijski sklep w Brisbane, dla odmiany walczy ze sklepowym „tylko oglądam" i wszystkim, którzy tylko oglądają, każe za wejście do sklepu płacić 5 dolarów.

Przykład sklepu Hointer w Seattle w USA pokazuje, że technologię rozpoznawania obrazu można wykorzystać również w przyjazny dla tradycyjnego handlu sposób. W sklepie, którym zarządza była wiceprezes Amazona, wszechobecne technologie mają ułatwić klientom tradycyjne zakupy. Ideą Hointer jest połączenie szybkości i wygody zakupów wirtualnych z możliwością wypróbowania towaru. Cały proces kupowania - od wyboru modelu ubrania, przez jego przymiarkę, aż po zakup - w Hointer jest zautomatyzowany i odbywa się bez obsługi klienta przez sprzedawcę. Jest to możliwe, dzięki wszechobecnej w sklepie technologii. Aby klient kupił produkt od razu w sklepie, a nie po przymiarce szukał go w internecie, Hointer dostosowuje swoją cenę do najtańszej ceny tego samego produktu oferowanego w sieci.

Czy w tej nowej handlowej rzeczywistości, sklepy rzeczywiście staną się tylko wystawami lub rozpaczliwie walczącymi na ceny placówkami, działającymi przy minimalnych marżach? - Technologie rozpoznawania obrazu mogą być świetnym impulsem do dokonania zakupu poza sklepem - gdy widzimy przedmiot, który nam się podoba wystarczy go zeskanować odpowiednią aplikacją, sprawdzić opis i wrzucić od razu do wirtualnego koszyka. Spontaniczne zakupy to jedna ze ścieżek. Druga opcja to zakupy mocno przemyślane, gdzie technologia obrazu pozwala na dostęp do pełnej wiedzy, zarówno o produkcie jak i cenach danego przedmiotu w innych sklepach. Klient ze smartfonem w ręku już teraz budzi niepokój sprzedawców w tradycyjnych sklepach - komentuje Arkadiusz Skuza, założyciel i CEO iTraff Technology.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    7,99

  • Śr

    5,46

  • Min

    3,49

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9434

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.