Trendy w e-commerce: Chatbot zakupowy, mobile i bitcoin

Autor: dlahandlu.pl 5 stycznia 2018 09:47

Trendy w e-commerce: Chatbot zakupowy, mobile i bitcoin fot. Shutterstock.com

E-commerce to nieustanny wyścig technologiczny - w 2017 roku w kierunku mobile. W tym kanale robiła zakupy blisko połowa polskich użytkowników smartfonów . To także przyspieszenie procesu zwrotów i kontaktu z klientem. W 2018 roku kierunek zmian wytyczą światowi giganci e-commerce i reklamy internetowej.

 

Zmiany w krajobrazie e-commerce są niezwykle dynamiczne i zmuszają przedsiębiorców do bieżącego sprawdzania nowinek technologicznych oraz kanałów sprzedaży, które pomogą im wzmocnić swój biznes. Jakie zmiany miały miejsce w 2017 roku, a jakie przyniesie 2018?

Optymalizacja sklepów i obsługi
Minęły już czasy, w których klientów przyciągała tylko niska cena i ładny design. Wiedzą to przedsiębiorcy, stawiający w minionym roku na optymalizację e-sklepów oraz poprawę obsługi klienta. Jakość kontaktu jest kluczowa zwłaszcza w sytuacjach potencjalnie kryzysowych - gdy towar nie spełnia oczekiwań, przesyłka nie dotarła na czas. Wtedy sprawne rozwiązanie problemu pozwoli zyskać opinię miejsca przyjaznego klientowi.

Wygoda klienta - dostawa i płatności
Wygodna i szybka dostawa często okazuje się kluczowa podczas podejmowania decyzji zakupowej. Wiele sklepów przekonało się o tym w tygodniu przed Świętami, kiedy klienci zamawiali produkty na ostatnią chwilę. Topowe marki wciąż starają się odpowiadać na potrzeby klientów wydłużając czas dostawy do późnych godzin lub oferując odbiór w punkcie w ciągu godziny od zamówienia. Do wygody odwołuje się także płatność dopasowana do potrzeb klienta. To ostatni etap procesu zakupowego, który może zaważyć od dokonaniu transakcji. Według danych Platformy Shoper 38 proc. klientów uznaje metodę płatności za ważną przy wyborze e-sklepu.

M-commerce
Nieustannie rośnie rola smartfonów w rozwoju handlu internetowego. 47 proc. Respondentów badania “E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” używa telefonu komórkowego do zakupów. Rozwój technologii mobilnych i tworzenie stron RWD może tylko zwiększyć udział zakupów przez telefon. Może temu sprzyjać wprowadzona przez Google zasada “Mobile First Indexing”, która oznacza lepsze indeksowanie stron mobilnych. Według danych platformy Shoper, największe zmiany w handlu zachodzą w branży modowej. Mobilnie składane jest tu już co trzecie zamówienie.

Testowanie VR i AR w sklepie
Rzeczywistość wirtualna, kojarzona z goglami zakładanymi na głowę, powoli zmienia e-commerce. W Australii Ebay, we współpracy z siecią detaliczną Myer, uruchomił sklep, który można odwiedzić za pomocą urządzeń VR. Równie ciekawa jest AR, czyli rozszerzona rzeczywistość, która podobnie zmienia doświadczenia zakupowe. Klient nie zanurza się w tym przypadku w cyfrowym świecie, ale ogląda modele 3D wybranych produktów w swoim domu. Wybierając na ekranie smartfona lub tabletu model np. ekspresu do kawy, może poprzez ekran zobaczyć go na blacie swojej kuchni.

AliExpress czy Amazon?
Zagraniczni giganci, którzy mogą zmienić obraz polskiego rynku, to z pewnością AliExpress oraz Amazon. Rosnąca liczba chińskich towarów na rynku i ich cena, z którą bardzo trudno konkurować, wymusi na przedsiębiorcach zmiany w modelach biznesowych i kreowaniu wizerunku. W przypadku amerykańskiego serwisu co pewien czas pojawiają się plotki o jego rychłym wejściu na polski rynek.
Czego małe sklepy mogą uczyć się od tych większych? Że w biznesie ważna jest elastyczność. Działania gigantów e-commerce pokazują, że wcale nie chcą oni odwracać się od stacjonarnej sprzedaży detalicznej. Co więcej sami kupują lub inwestują w takie sieci - tłumaczy Jacek Zientkiewicz, Brand Manager Platformy Shoper. - Małe firmy mogą być jednak bardziej wiarygodne, gdy pokazują stojących za sklepem ludzi, np. gdy historia powstania sklepu to efekt pasji właściciela.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8398

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 690655

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane