Trzy działania zwiększające konwersję w sklepie internetowym

Autor: dlahandlu.pl 20 lipca 2018 10:12

Dla właściciela sklepu internetowego najważniejsze jest, by jego biznes zarabiał. Dlatego oczekuje od odwiedzających jego stronę określonych działań, przede wszystkim zakupów. Konwersja - bo o tym procesie mowa - to jeden z podstawowych elementów definiujących sukces sklepu internetowego.

Znaczenie ma nie sama ilość odwiedzających e-sklep, ale to czy wybrali przedmiot, dodali do koszyka i zapłacili za niego. Taką aktywność internautów należy wspomagać - bo tylko część ruchu i transakcji w sklepie jest organiczna.

Kampanie produktowe w Google
To jedno z podstawowych narzędzi e-biznesu, pozwala nie tylko pozyskać klientów, sprzedać produkty - ale wpływa pozytywnie również na proces budowania marki. Atutem kampanii AdWords jest nastawienie na prezentację konkretnych produktów konkretnym użytkownikom - dokładnie tym, którzy w danym momencie ich poszukują. Kampania produktowa jest idealnym działaniem zarówno dla nowego sklepu - by pozyskać pierwszych klientów, jak i wtedy, gdy właściciel dąży do zwiększenia wolumenu sprzedaży czy wprowadza nową markę.
- Niezależnie od tego, co sprzedajesz możesz szybciej i trafniej docierać z ofertą swojego sklepu do potencjalnych klientów. W przypadku mojego biznesu kampanie produktowe przynoszą bardzo odczuwalny ruch. W pierwszym półroczu tego roku, porównując do analogicznego okresu z 2017 roku, ilość transakcji, których źródłem są kampanie AdWords, wzrosła o ponad 38 proc., co przełożyło się na wzrost sprzedaży o ponad 60 proc. - mówi Marcin Mielczarek ze sklepu e-zabawkowo.pl. Kampanie to jeden z najlepiej konwertujących kanałów - dodaje.

Facebook sprzedaje
Na pewno nie w każdej branży się sprawdzi i bywa kapryśny, ale podobnie jak narzędzia Google pozwala ukierunkować reklamy z ofertą sklepu na osoby potencjalnie zainteresowane zakupem produktów. To, co wyróżnia ten serwis, to możliwość pracy ze społecznością i odpowiadanie na jej potrzeby zakupowe nie tylko w postaci płatnych reklam, ale także działań ukierunkowanych na budowanie relacji. Aktywne prowadzenie fanpage, dbanie o relacje z fanami, dostarczanie im wartościowych treści ma swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży.
- Nie spodziewałam się takiego efektu po Facebooku. Tymczasem po pierwszym półroczu tego roku widzę wzrost ilości transakcji o ponad 300 proc. (w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 roku). Nie zmieniałem nakładów na reklamę, od ponad roku utrzymuje je na tym samym poziomie. Jednak mocniej zaangażowałem się w prowadzenie fanpage. Sprzedaż z tego kanału wzrosła o 120 proc. Mimo to, nadal uważam, że nie wykorzystuję w 100 proc. potencjału Facebooka i jeszcze jest wiele rzeczy do zrobienia. - mówi Marcin Mielczarek ze sklepu e-zabawkowo.pl

  • jw 2018-07-20 23:01:50

    beznadziejny artykuł

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7997

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 560100

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.