Twino: Rozpoczyna się era hiperpersonalizacji

Autor: dlahandlu.pl 30 sierpnia 2018 09:45

Blisko połowa konsumentów jest gotowa korzystać z systemów opartych na AI, które polecą produkty zgodnie z ich osobistymi preferencjami oraz automatycznie dopasują ofertę finansową. Zdaniem ekspertów już od 2020 roku komunikacja firm z klientem będzie odbywać się głównie za pomocą sztucznej inteligencji – wynika z raportu Salesforce „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods”.

Personalizacja wiąże się z bezpośrednim dotarciem do konkretnej osoby lub grupy docelowej i odpowiedzią na jej potrzeby. Spersonalizowane treści budują lepszą relację z klientem i pozwalają odbiorcy poczuć się wyjątkowo. Ważne, żeby przekaz był indywidualnie dopasowany i wzbudzał emocje. Z raportu Salesforce „Marketing Trends across Retail and Consumer Goods” wynika, że 75 proc. konsumentów oczekuje zindywidualizowanego przekazu, a 65 proc. przyznaje, że personalizowane komunikaty marketingowe zwiększają lojalność wobec marek.

Według analityków na drodze do budowania komunikacji jak najbardziej dopasowanej do oczekiwań klienta stoją bariery związane z ograniczeniami budżetowymi firm oraz trudności z analizowaniem zachowań klientów w czasie rzeczywistym i na różnych platformach. Ich zdaniem obecnie używane narzędzia nie sprzyjają budowaniu trwałej relacji z klientem. Jedynie 24 proc. działów finansowych jest w posiadaniu takich narzędzi, które umożliwiłyby współpracę pomiędzy wszystkimi przestrzeniami w których funkcjonuje firma.

Granice między usługami finansowymi realizowanymi w stacjonarnych placówkach, a tymi dokonywanymi przez internet za pośrednictwem smartfona lub komputera coraz bardziej się zacierają. Jednocześnie wzrasta zainteresowanie rozwiązaniami mobilnymi – blisko 43 proc. osób woli korzystać z usług świadczonych za pośrednictwem aplikacji mobilnych niż z poziomu serwisu internetowego. Eksperci loando.pl szacują, że już ponad 40 proc. pożyczek udzielanych za pośrednictwem kanałów online jest zaciąganych przez smartfona. Dodatkowo 81 proc. klientów oczekuje, że oferta i poziom obsługi będą świadczone na takim samym poziomie w każdej przestrzeni, w której funkcjonuje firma. W sytuacji, gdy przekaz marketingowy będzie odbiegać od doświadczeń konsumentów, to niemal 73 proc. ankietowanych jest gotowych przejść do konkurencji. Dlatego na znaczeniu zyskuje hiperpersonalizacja polegająca na proponowaniu konsumentom wysoce spersonalizowanych produktów.



WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9310

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.