Symetria UX sprawdza jak działają zakupy z interaktywych ekranów w Carrefour

Autor: dlahandlu.pl 10 stycznia 2019 15:07

Symetria UX sprawdza jak działają zakupy z interaktywych ekranów w Carrefour fot. UX Symetria

Interaktywne ekrany w Carrefour to sposób na zamówienie do domu produktów, których akurat nie ma w sklepie stacjonarnym, lub zamówienia artykułów, których nie chcemy ze sobą dźwigać. Taka forma robienia zakup jest aktualnie dostępna tylko w jednej z warszawskich galerii handlowych - wyjaśnia Monika Banach z Symetria UX.

W sklepie Carrefour znajduje się 19 dużych ekranów, które są wkomponowane w regały. Są bardzo widoczne, jest więc spora szansa, że podczas robienia zakupów klienci zwrócą na nie uwagę. 

Niestety, w dniu, w którym wybrałam się na zakupy większość z ekranów nie działa sprawnie. Domyślnie ekrany były białe z wyświetlanym komunikatem błędu i tylko dzięki swojej determinacji i kilkukrotnym zamykaniu komunikatu udało mi się wreszcie zobaczyć ekran startowy.

 Na ekranie tym znajduje się krótka, bo 3-krokowa instrukcja, która obrazuje w jaki sposób można zrobić zakupy w sklepie. Poniżej znajduje się pasek wyszukiwarki, przycisk kierujący do listy produktów oraz przykładowe artykuły z oferty Carrefour. Ekran początkowy ułatwia wykonanie zadania zarówno osobie robiącej w ten sposób zakupy pierwszy raz (kieruje ją do szczegółowego opisu usługi) jak i klientowi, który już wcześniej kupował poprzez ekran (może wejść zarówno do wyszukiwarki jak i listy produktów). 

Postanowiłam zapoznać się z opisem usługi. Okazało się, że była to długa - 11 punktowa instrukcja, która nie mieściła się na jednym widoku ekranu. Na pierwszy rzut oka, tak długa informacja sprawia wrażenie, że usługa jest skomplikowana, co może zniechęcić niektórych klientów do skorzystania z tej formy zakupów. 

Aby zrobić zakupy za pomocą interaktywnego ekranu, należy aktywować w aplikacji Mój Carrefour usługę mCarrefour. Sama aktywacja sprawia wrażenie prostej. Wystarczy tylko podać adres e-mail oraz zatwierdzić jedną zgodę. Na podany adres e-mail wysyłany jest następnie link aktywacyjny. I tu zaczął się dla mnie problem. Mail nie doszedł na mój adres w portalu Interia, z kolei mail, który przyszedł na pocztę Gmail nie umożliwił mi aktywowania konta. Zamieszczony w nim link przekierował mnie na stronę, na której znajdował się komunikat o niepowodzeniu. Niestety informacja ta była na tyle lakoniczna, że nie dowiedziałam się z niej na czym polega błąd i w jaki sposób mogę go naprawić.

Ponieważ nie udało mi się aktywować usługi, mogłam jedynie sprawdzić w jaki sposób przegląda się produkty na interaktywnym ekranie bez zamawiania ich do domu.

Ekran jest dosyć długi i zawieszony wysoko wśród regałów. Jestem średniego wzrostu i miałam problem by swobodnie sięgnąć do wyszukiwarki, która została zamieszczona na samej górze ekranu. Musiałam wspinać się na palce, żeby dotknąć pola wyszukiwania.


WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    11,98

  • Śr

    8,78

  • Min

    5,97

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7360
Ilość aktualnych ofert: 98942

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.