Zapraszamy do zapoznania się z nową, rozbudowaną odsłoną portalu dlahandlu.pl, w której prezentujemy pełny obraz handlu: rynek, konsument, trendy w różnych branżach!

Redakcja

W 5 lat ruch w e-księgarniach wzrósł o 300 proc.

Autor: dlahandlu.pl 18 kwietnia 2016 12:24

W ciągu ostatnich 5 lat (2011-2016) liczba e-księgarni wzrosła niemal dwukrotnie - o 93%. Obecnie e-sklepów z książkowym asortymentem jest na Ceneo.pl prawie 250. - Ruch w e-księgarniach wzrósł w ciągu ostatnich 5 lat o niemal 300% - przełożyło się to na 3,5-krotny wzrost liczby transakcji i 3-krotny wzrost wartości sprzedaży – mówi Joanna Gąska, koordynator akcji Dnia Darmowej Wysyłki Książek na Ceneo.pl.

W przeprowadzonej w kwietniu br. ankiecie Ceneo.pl tylko 15% ankietowanych zadeklarowało, że nie kupuje książek w ogóle. Powody są różne: książki są za drogie (23%), nie ma interesujących tytułów (8%), albo po prostu osoby te czytać nie lubią (30%). Cieszy jednak fakt, że aż 85% książki kupuje – 23% przynajmniej raz w miesiącu, a 35% - raz na kwartał. 

13% wydaje na książki rocznie więcej niż 500 zł. Ponad połowa (51%) nie przekracza 200 zł. Co trzeci mieści się w przedziale 200-500 zł. Takie wydatki przekładają się na średnią liczbę kupowanych tytułów: najwięcej osób kupuje rocznie kilka, nie więcej niż 10 tytułów.

E-księgarnie znacząco wyprzedziły tradycyjne sklepy. Książki najczęściej kupuje tam ponad połowa (53%) „czytających” Polaków. Tylko 34% osób ceni i wybiera kupowanie książek w księgarniach i salonach multimedialnych. Z kolei targi książki i supermarketowe stoiska wciąż są niszowym kanałem sprzedaży – korzystają z nich dwie skrajne grupy: czytelnicy wymagających i poszukujący, a z drugiej strony - ci szukający łatwej, odstresowującej i modnej lektury.

Jakimi kryteriami kierujemy się wybierając ofertę z internetowej księgarni? Najważniejsza jest cena – na pierwszym miejscu wskazało ją aż 84% ankietowanych. Finalna cena zakupu powiększa się o koszt dostawy – nic dziwnego zatem, że znalazł się on na drugim miejscu w rankingu kryteriów (wskazało go aż 64% badanych). Co więcej, koszt dostawy jest o wiele ważniejszy od jej czasu. Kupujący wolą poczekać dłużej na zamówiona książkę, jeśli tylko dostaną ją taniej.

Trzy najpopularniejsze kategorie książek to kolejno: powieści i opowiadania (55%), kryminały i literatura grozy (46%) i fantastyka (36%). Sięgamy także po literaturę faktu (33%) oraz biografie i dzienniki –  szczególnie biografie znanych sportowców. Bardzo popularne są poradniki – dominują kulinarne oraz modowo – urodowe. Ulubionym kulinarnym celebrytą Polaków jest Jamie Oliver. Poradnikowymi guru okazują się także popularni blogerzy zajmujący się gotowaniem, stylizacją i lifestylem. Co piąty czytelnik kupuje romanse. Najmniej popularne „zakupowo” są albumy (6%), komiksy (5%) i poezja (3%).

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9590

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.