W e-handlu obsługa klienta wciąż jest na niskim poziomie

Autor: wyborcza.biz 28 listopada 2011 14:05

Dziewięć na dziesięć pytanych sklepów odpowiada na e-maile w ciągu 24 godzin, jednak tylko co piąta odpowiedź wychodziła poza utarty schemat - wynika z rankingu e-sklepów przygotowanego przez Money.pl oraz Gazetę Wyborczą.

W tegorocznym badaniu wzięło udział ponad 100 największych i najpopularniejszych sklepów internetowych. Sprawdzano w nich wielkość asortymentu, sposoby płatności i dostarczania towaru, ale także ich elastyczność i to, jak dbają o klientów. W sumie analizie poddano e-sklepy pod 60 różnymi kryteriami.

Plusem jest możliwość porozmawiania ze sprzedawcą na czacie. W zeszłym roku co trzeci badany sklep oferował taką możliwość, a w tym roku już ponad połowa. Płacimy też inaczej za zakupy. Do niedawna większość sklepów akceptowała jeden sposób- przelew na konto, ewentualnie płatność przy odbiorze. Teraz standardem stało się że za zakupy można zapłacić kartą czy przez internetowe systemy w stylu PayByNet lub PayPal.

W jednej piątej e-sklepów można już kupować na raty. To próba rzucenia wyzwania tradycyjnym sklepom, które przekonują - u nas, owszem, jest nieco drożej, ale w sieci musisz zapłacić za całość gotówką.

Wyborcza.biz zwraca uwagę, że coraz więcej stacjonarnych graczy rozpoczyna ekspansję w internecie, a zakupy zrobione w elektronicznych odnogach sklepów bez płacenia kosztów dostawy można odbierać w sieci tradycyjnej sprzedaży. Taki mariaż brick &click wdrożył ostatnio choćby Smyk.com. Rzeczy tam kupione klienci mogą odbierać w sieci salonów Empik (obie spółki mają tego samego właściciela).

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • Alicja 2011-11-29 15:26:15

    Podaję przykład firmy , która olewa klientów. Już znalazłam inną , która jest okay. Firma na swojej stronie napisała "Zapraszamy do współpracy hurtownie, sklepy, odbiorców indywidualnych.



    Masz PYTANIA ??? DZWOŃ !!! PISZ !!!"



    Niestety , mimo iż składałam już spore zamówienie na słoiki, tym razem mnie zlekceważyli. Nie odpowiedzieli na moje pytanie odnośnie asortymentu.Chodzi o sklep.promet.org.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane