W piku świątecznym liczba przesyłek kurierskich InPost niemal podwoiła się

Autor: dlahandlu.pl 4 stycznia 2018 12:18

InPost dostarczył w 2017 roku 59,71 mln sztuk paczek, w tym wolumen przesyłek do Paczkomatów InPost wzrósł o 51 proc. rok do roku, a wolumen paczek kurierskich i minipaczek InPost wzrósł o 55 proc. Natomiast w piku świątecznym wzrosty wolumenów dostaw do Paczkomatów wyniosły 67 proc., a przesyłek kurierskich rekordowe 94,5 proc. i wyniosły razem 10 mln sztuk.

- Ubiegły rok obfitował w wydarzenia, wyszliśmy z giełdy i pozyskaliśmy nowego inwestora. Jednak zdecydowanie najważniejszym dla nas jest to, że zanotowaliśmy kolejny rekordowy rok, jeżeli chodzi o obsługiwane wolumeny. W najważniejszym okresie dla branży czyli w piku świątecznym zwiększyliśmy obsługiwane wolumeny z niecałych 6 w 2016 r. do ponad 10 mln przesyłek w 2017 r. Były dni w których w całej Polsce dostarczaliśmy we wszystkich kanałach 15 przesyłek w każdej sekundzie 12 godzinnego dnia pracy – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes Grupy Integer.pl, właściciela marki InPost.

Dodaje, że dla Grupy istotne jest także, że cały czas rośnie szybciej niż rynek. - Rynek e-commerce rośnie w granicach 15-20 proc. rocznie. My notujemy wzrosty o ponad 50 proc. rok do roku, czyli umacniamy naszą pozycję na tym bardzo przecież konkurencyjnym rynku – podkreślił Rafał Brzoska.

Przygotowując się do świątecznego szczytu w 2017 roku Grupa Integer.pl przeprowadziła duże inwestycje. Najważniejszą było blisko dwukrotne zwiększenie liczby dostępnych skrzynek paczkomatowych ze 130 tys. w grudniu 2016 r. do 250 tys. sztuk na koniec 2017 r. InPost zwiększył także zatrudnienie o dodatkowe 3000 osób oraz o 1700 dodatkowych samochodów kurierskich.

Także w grudniu InPost wprowadził nowatorskie rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji - chatbot „Paczucha”. Wystarczy w komunikatorze Messenger wpisać „InPost – Paczkomaty, kurier” i zadać pytanie np: „Jaki jest status przesyłki nr…?”, „Gdzie jest najbliższy Paczkomat?” by otrzymać natychmiastową odpowiedź wygenerowaną przez samouczącego się chatbota. Wkrótce za pośrednictwem tego narzędzia będzie można nie tylko sprawdzić status przesyłki, ale także nadać przesyłkę w najbliższym Paczkomacie®, a wszystko to tylko za pomocą smartfonu z zainstalowanym komunikatorem.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • pytajnik 2018-01-04 14:04:16

    Co to jest pik świąteczny??

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8609

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane