W przyszłym roku wejdą nowe przepisy dotyczące usług płatniczych

Autor: dlahandlu.pl 24 września 2018 13:08

Za rok każda płatność internetowa w Europie będzie musiała spełniać wymogi nowych przepisów, jakie zostały wprowadzone z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa użytkowników usług płatniczych. Jak tłumaczą przedstawiciele firmy Visa, wymóg tzw. silnego uwierzytelniania klienta (Strong Customer Authentication) oznacza, że więcej kategorii zakupów wymagać będzie dodatkowych zabezpieczeń w oparciu o zastosowanie co najmniej dwóch elementów autentykacyjnych.

- Wszyscy dobrze wiemy, że bezpieczeństwo to podstawa handlu elektronicznego, ale zdajemy sobie również sprawę z konieczności zachowania równowagi pomiędzy bezpieczeństwem a wygodą klienta. Jest to szczególnie ważne w świecie, w którym konsumenci mogą dokonywać zakupów z wykorzystaniem całej gamy urządzeń połączonych z internetem, oczekując przy tym, że zostaną obsłużeni w sposób bezpieczny i sprawny. Istnieje poważne ryzyko, że wszelkie utrudnienia przy finalizacji transakcji mogą tylko rozdrażnić konsumenta, który w rezultacie zrezygnuje z zakupu u danego detalisty - mówi Mark Nelsen, Senior Vice President Open Banking, Visa.

Nowe wymogi, dotyczące tzw. silnego uwierzytelniania klienta (Strong Customer Authentication), obowiązywać będą na mocy przepisów prawa europejskiego wchodzących w życie we wrześniu 2019 r.

- Nie istnieje jedno uniwersalne podejście do weryfikacji tożsamości konsumenta – i to znajduje odzwierciedlenie w nowej regulacji unijnej. Więcej kategorii zakupów wymagać będzie dodatkowych zabezpieczeń w oparciu o zastosowanie co najmniej dwóch elementów autentykacyjnych. Jednakże przy transakcjach o niskim ryzyku, dodatkowe środki bezpieczeństwa często nie będą wymagane – tłumaczy Mark Nelsen.

Visa wprowadza właśnie całą serię nowych rozwiązań zaspokajających potrzeby konsumentów w zakresie bezpieczeństwa i kontroli nad własnymi finansami, a jednocześnie pomagających detalistom w spełnieniu nowych wymogów. - Dzięki naszym nowym rozwiązaniom z zakresu bezpieczeństwa, banki i detaliści będą mogli zweryfikować transakcję o niskim ryzyku w czasie rzeczywistym i tym samym zapewnić szybką obsługę klienta – mówi Mark Nelsen.

Zauważa, że coraz większą popularność zdobywają metody biometryczne. Wychodząc naprzeciw temu trendowi, Visa wprowadza nową usługę, która umożliwi bankom integrację uwierzytelniania biometrycznego z ich własnymi aplikacjami. W rezultacie konsument może w prosty sposób zalogować się na urządzeniu połączonym z internetem i dokonać potwierdzenia zakupu swoim odciskiem palca, głosem lub nawet twarzą.

W przypadku transakcji niskiego ryzyka, spółka dostarczamy detalistom narzędzia pozwalające na maksymalne wykorzystanie bliskich relacji, jakie nawiązali ze swoimi stałymi klientami. Będą więc mogli zaoferować im możliwość uwierzytelniania jako zaufanym odbiorcom płatności (tzw. „białe listy”). Wobec detalistów znajdujących się na takiej liście dodatkowa weryfikacja przy przyszłych zakupach zazwyczaj nie będzie w ogóle potrzebna.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.