W tym roku wartość sprzedaży internetowej ma wzrosnąć o 24 proc.

Autor: Rzeczpospolita 9 lipca 2012 09:12

Potencja tego rynku jest ogromny - e-sprzedaż ma odpowiadać w tym roku jedynie za 3,8 proc. handlu detalicznego w Polsce, podczas gdy w krajach zachodnioeuropejskich jest to już nawet ponad 10 proc. Są zatem spore szanse na utrzymanie wysokiego tempa wzrostu także w kolejnych latach - informuje Rzeczpospolita.

Jak podaje „Rz", zakupy w sieci to od kilku lat najszybciej rosnąca część naszego rynku handlowego. To najszybsze tempo wzrostu w Europie, gdzie rynek ma zyskiwać średnio 16,1 proc. W takiej sytuacji nie dziwi fakt, że przybywa chętnych, którzy na internetowym boomie chcą zarobić. Na koniec 2011 r. liczba e-sklepów wynosiła 10,8 tys., w tym ma ich być już o ponad tysiąc więcej. Ostateczna liczba może być jeszcze wyższa.

Jednak konkurencja na tym rynku już jest bardzo ostra. Jeszcze kilka lat temu nowo powstające sklepy były w stanie przetrwać na rynku, dzisiaj często znikają już po paru miesiącach. Obecnie 29 proc. sklepów działa na rynku krócej niż dwa lata. W 2009 r. było to 51 proc. - czytamy w "Rz".

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,98

  • Śr

    2,85

  • Min

    2,34

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7891

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 558649

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.