W USA otwarcie pierwszego sklepu Amazon Go - bez kas, bez kolejek

W poniedziałek Amazon otwiera w Seattle w USA swój pierwszy sklep spożywczy, w którym nie ma kas, ani kas samoobsługowych - Amazon Go. Sklep ten może radykalnie zmienić funkcjonowanie tradycyjnych sklepów - podało BBC.
Sklep w Seattle, znany jako Amazon Go, działa dzięki kamerom i czujnikom, które śledzą, co klienci biorą z półek i co odkładają.
W sklepie wykorzystywane są kamery montowane do sufitu. Wchodząc do sklepu kupujący musi przejść przez bramkę skanując na smartfonie aplikację Amazon Go.
Przeczytaj także:
Czujniki znajdujące się na półkach dodają produkty wybrane przez klienta do rachunku; gdy klient waha się i odkłada z powrotem towar na półkę, produkty te są usuwane z rachunku.
Kasy stają się zbędne - należność za zakupy jest pobierana z karty płatniczej klienta, gdy opuszcza on sklep.
Przeczytaj także:
Sklep testowy został otwarty dla pracowników Amazona - giganta handlu internetowego - w grudniu 2016 r. W planach testy miały trwać znacznie krócej, jednak pojawiły się pewne problemy związane z prawidłowym identyfikowaniem klientów o podobnym typie budowy ciała. Ponadto dzieci przenosiły towary i umieszczały je w niewłaściwych miejscach na półkach - poinformował Amazon.
Wiceprezes Amazon Go Gianna Puerini twierdzi, że w fazie testów sklep działał dobrze i dodała: "Taka technologia nie istniała".
Dla właścicieli sklepów otwarcie Amazon Go najpewniej stanie się kolejnym wyzwaniem. Sprzedawcy detaliczni mają świadomość, że im szybciej klienci mogą dokonywać zakupów, tym większe jest prawdopodobieństwo, że wrócą. Możliwość, że kolejka do kasy stanie się przeszłością, daje każdemu sprzedawcy detalicznemu ogromną przewagę nad konkurentami.
Przedstawiciele Amazona nie poinformowali, czy zamierzają zwiększyć ilość sklepów pracujących na zasadzie "Amazon Go"; czy rozpatrywane są nowe lokalizacje.
Amazon w zeszłym roku kupił sieć delikatesów Whole Foods Market za 13,7 miliarda dolarów, jednak przedstawiciele tego giganta handlowego poinformowali, że nie planów wprowadzenia tego typu usługi w sklepach sieci Whole Foods.

WYBRANE DLA CIEBIE
-
Lidl na Wyspach wprowadza wózki sklepowe dla dzieci
-
Milka startuje z loterią konsumencką
-
Kaufland rusza z promocją: 10 jaj za złotówkę
- 14:54 Lidl zwiększy obecność w Danii
- 14:48 Polska pod względem warunków dla nowego biznesu gorsza od Białorusi
- 14:41 Nastolatki chętnie kupują online, jeśli nie muszą mieć karty ani konta
- 14:41 Microsoft wesprze rozwój kolektomatów
- 14:32 Kaufland wchodzi na rynek drogeryjny. Ruszył pierwszy sklep K Beauty
- 14:28 Milka startuje z loterią konsumencką
- 14:27 Influencerzy rozszerzają zasięg Lidla
- 13:31 10 jaj w cenie jednego - Kaufland kusi klientów przed weekendem
-
Sierpień'80: Ukraińcy też nie chcą pracować w Biedronce
-
Stokrotka powalczy z Dino o portfele Polaków
-
Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
-
500 tys. zł kary dla Almy Market za nieujawnienie ważnych informacji
-
Kierownicy Biedronki mają zakaz ewakuacji po alarmie bombowym? Jest komentarz...
-
Delko przejmie ponad 300 sklepów
- 1 Upływa rok od kiedy Piotr i Paweł ma inwestora finansowego. Jaka jest...
- 2 Stocznia Gdańska na koszulkach Reserved
- 3 Eurocash: Małe sklepy kupują u producentów drożej, niż w detalu sprzedają...
- 4 Ekspert: Zakaz handlu w niedziele zahamował wzrost rentowności sieci (wywiad)
- 5 Związkowcy z Auchan okupują hipermarket w Łomiankach
- 6 W ubiegłym roku Polacy wydali na walentynki 1,5 mld zł
Drodzy Użytkownicy!
W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).
Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.
Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).
Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.
Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.
Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.