PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY
  • Partner portalu

W USA w grupie osób w wieku powyżej 74 lat ponad 60 proc. korzysta z internetu

Autor: PAP 30 listopada 2019 21:54

W Stanach Zjednoczonych z internetu w mniejszym lub większym stopniu korzystają przedstawiciele wszystkich pokoleń - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę Pew Research Center badającą, jak różne grupy wiekowe funkcjonują w sieci.

Wyniki z badania dotyczące przedstawicieli najmłodszego pokolenia urodzonego po 1981 roku (do 1996) potwierdziły, że intensywnie korzystają oni z internetu i najnowszych technologii. W ostatnich latach swoją aktywność w sieci zwiększyli także ich dziadkowie - pokolenia baby boomersów (1946-64)i tzw. cichej generacji (silent generation 1928-1945 ).

Prawie wszyscy millenialsi zadeklarowali, że korzystają z internetu, a 19 proc. z nich używa w tym celu wyłącznie smartfonów. Z internetu korzysta ponadto 91 proc. pokolenia X (urodzeni w latach 65-80), 85 proc. osób urodzonych w latach 1946-1964 i 62 proc. najstarszych ankietowanych. Korzystanie z internetu wyłącznie poprzez smartfona waha się w tych grupach od 11 do 17 proc. Zgodnie ze statystykami World Economic Forum do sieci jest podłączone prawie dwie trzecie populacji świata, czyli grupa ponad 4,4 mld użytkowników.

Z badania Pew Research Center wynika, że smartfon ma 93 proc. millenialsów. Podobnie wygląda to w przypadku X-ów (90 proc.), ale odsetek ten znacząco spada z każdym starszym pokoleniem (68 proc. baby boomersów i 40 proc. przedstawicieli tzw. cichej generacji). Różnice są znacznie mniejsze przypadku tabletu (ma go 55 proc. millenialsów, 53 proc. x-ów (52 proc. baby boomersów i 33 proc. urodzonych przed 1946 r.).

"To stosunkowo nowe zjawisko, które objawia się tym, że internet mobilny kanibalizuje szerokopasmowy dostęp do sieci. Na skutek popularyzacji technologii LTE z domów znikają routery i modemy, gdyż dla wielu osób taki standard działania internetu (...) jest wystarczający" - zauważył dyrektor generalny Audience Network Grzegorz Kosiński.

Według badania z usług internetu szerokopasmowego w domach korzysta 78 proc. millenialsów i x-ów, 74 proc. przedstawicieli wyżu demograficznego i 45 proc. osób urodzonych przed 1945 r.

Do korzystania z mediów społecznościowych przyznało się 86 proc. millenialsów, 76 proc. przedstawicieli pokolenia X, 59 proc. baby boomersów i 28 proc. ankietowanych urodzonych w latach 1928-1945. Jak wskazali autorzy raportu, w przypadku najmłodszych respondentów poziom ten pozostaje w dużej mierze niezmienny od 2012 r., ale już w przypadku starszych pokoleń wzrósł on w tym czasie o co najmniej 10 punktów proc.

Jak wskazali autorzy raportu od 2012 r. obecność na Facebooku najszybciej rosła wśród starszych generacji. W tym czasie na platformie społecznościowej Marka Zuckerberga niemal podwoiła się liczba przedstawicieli cichej generacji (z 22 do 37 proc.).


WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,68

  • Min

    2,51

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7727
Ilość aktualnych ofert: 496784

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.