Walmart staje do walki z Amazonem, o rynek sprzedaży żywności online

Autor: dlahandlu.pl, za IGD Retail Analysis 14 marca 2018 15:30

Konkurencja o rynek zakupów spożywczych online w Stanach Zjednoczonych zaostrza się. Firma Walmart poinformowała, iż zamierza rozszerzyć swoją usługę dostawy zakupów spożywczych do ponad 100 miast w USA. Obecnie, w ramach programu pilotażowego dostawy są realizowane w sześciu amerykańskich miastach – poinformował IGD Retail Analysis.

- Do końca roku usługa będzie dostępna dla ponad 40 proc. amerykańskich gospodarstw domowych na 100 obszarach miejskich, co stanowi znaczny wzrost w stosunku do sześciu, które są obecnie dostępne. Klienci będą składać zamówienia online za pośrednictwem Walmart.com lub aplikacji Walmart - czytamy w informacji IGD Retail Analysis.

Dostawa będzie realizowana za cenę 9,95 USD. Obecnie detalista korzysta z usług Uber i Deliv w sześciu istniejących obszarach miejskich: Uber jest dostawcą w Dallas, Denver, Orlando, Phoenix i Tampa, a współpracuje z Deliv w San Jose. Dzięki współpracy z tymi firmami sprzedawca może szybko zwiększyć skalę usług, ograniczając inwestycje kapitałowe.

Inwestycje sprzedawców detalicznych w kanał e-commerce w segmencie żywności wzrosły od czasu zakupu przez Amazon sieci Whole Foods. W ubiegłym miesiącu Amazon wprowadził bezpłatną, dwugodzinną dostawę dla członków Prime w czterech miastach. Poszerzenie tej usługi na terenie Stanów Zjednoczonych znacznie zwiększyłoby konkurencję w kanale internetowym, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że większość sprzedawców detalicznych pozycjonowała dostawy jako płatną usługę – ocenia IGD Retail Analysis.

Analitycy IGD zwracają uwagę, że dostawa tego samego dnia szybko staje się normą w Stanach Zjednoczonych, a większość sprzedawców detalicznych poszukuje partnerów zewnętrznych, którzy będą wspierać ich plany w tej dziedzinie. Pod koniec ubiegłego roku Target kupił Shipt, za 550 milionów dolarów. To przejęcie umożliwiło rozpoczęcie oferowania dostawy tego samego dnia na kilku rynkach, a do końca roku planuje oferować tę usługę ze wszystkich swoich sklepów.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,30

  • Min

    2,19

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8202

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.