Wejście na rynek e-commerce Amazon i Tesco będzie jednym z najważniejszych wydarzeń tego rynku

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 18 stycznia 2012 09:53

Get More Social, agencja marketingu społecznościowego, zapytała ponad 20 ekspertów biznesu internetowego o przyszłość branży e-commerce. - Wydarzeniem tego roku, a na pewnego pierwszego półrocza będzie oczywiście pojawienie się Amazon w Polsce – mówi Paweł Lipiec z Ecommerce.edu.pl.

Wejście tego gracza na polski rynek zdaniem ekspertów nie spowoduje wielkiej rewolucji w rodzimym e-commerce, ale z pewnością pozytywnie wpłynie na jego ewolucję i w krótszej lub dłuższej perspektywie wymusi zmiany.
- Może to być początkiem weryfikacji czy sklep bez wyrobionej marki może przeżyć tylko oferując niskie ceny - mówi Konrad Latkowski z Manubia. - Powoli kończyć się będzie mit „w sieci można łatwo zarobić" - dodaje.

Eksperci przewidują także większą skłonność przedsiębiorców internetowych do wdrażania praktyk usprawniających proces zakupów, które stosowane są przez takie marki jak chociażby Amazon.

- E-commerce będzie zmierzał do radykalnego uproszczenia procesu zakupów. Ideałem jest "1-click shopping" znany z Amazon i iTunes - dodaje Kuba Filipowski z Shoper.pl.

- Istotnym jak wejście Amazon może być np. rozpoczęcie sprzedaży internetowej przez Tesco, ponieważ zadziała stymulująco na przedsiębiorców - mówi Tomasz Tybon z Shoper.pl.

- To na pewno wpłynie pozytywnie na dynamikę rozwoju e-commerce na polskim rynku, zarówno jeśli chodzi o zasięg konsumentów dokonujących zakupów przez internet, ich świadomość praw oraz zagrożeń związanych z zakupami online, jak i kwot, które będą przelewały się przez ten kanał sprzedaży - wyjaśnia Krzysztof Gontarek z Dziennika Internautów.

Za przykładem Tesco prawdopodobnie pójdą inne tradycyjne podmioty.

- Za e-commerce zabierać się będą coraz częściej podmioty stacjonarne, które potraktują zakupy w sieci jako ułatwienie w dostępie do oferty dla zapracowanych klientów - wyjaśnia Konrad Latkowski z Manubia.

Niektórzy eksperci idą o krok dalej, przewidują silne przenikanie się świata online i offline. Anita Kijanka z KielceCOM jako przykład podaje istniejący już answear.com.

W 2012 roku zakupy będzie można zrobić dosłownie wszędzie.- „Wielodostępwość" to dostęp przez wiele ekranów... smartphone, telewizor, ekran na lodówce... będziemy „łapani" do zrobienia zakupów wszędzie - tłumaczy Marcin Beme z Audioteka.

- Zwolennicy f-commerce nie poddadzą się i będą sukcesywnie szukać sposobów na przekonanie użytkowników Facebooka do aktywnego kupowania za pomocą tej platformy i w końcu im się to uda - przepowiada Krzysztof Gontarek z Dziennika Internautów.

- Widziałbym w nadchodzącym roku przede wszystkim popularyzację mobilnych wersji sklepów dopasowanych do małych ekranów. A tym samym zwiększenie liczby zakupów dokonywanych „od razu", pod wpływem impulsu, wprost z ekranu urządzenia mobilnego - przewiduje Tomasz Topa, topowy bloger.

- Drugim trendem, który może się uwidocznić to duża ilość małych sklepów skoncentrowanych na niszach - z wąskim gronem kupujących hobbystów z danej dziedziny - mówi Paweł Lipiec z Ecommerce.edu.pl.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane