Wkrótce pojawią się systemy, które będą weryfikować obecność odbiorcy w domu przed wizytą kuriera

Autor: dlahandlu.pl 18 września 2019 09:55

Wyzwania związane z ostatnią milą kurierską bezpośrednio determinują dynamiczny rozwój rynku e-commerce. Ostatnia faza dostawy realizowana przez kuriera jest coraz trudniejsza. Segment B2C z uwzględnieniem przesyłek do domów odnotowuje wzrosty, mimo że konsumenci coraz więcej czasu spędzają poza swoim miejscem zamieszkania, dlatego niezbędne jest poszukiwanie alternatyw. Z drugiej strony, cena przesyłki od kilku lat jest na zbliżonym poziomie, a same koszty realizacji usług sukcesywnie rosną - mówi Michał Czechowski, prezes SwipBox Polska.

Rynek e-commerce w Polsce rośnie w zawrotnym tempie. Zgodnie z przewidywaniami, jego wartość za cały 2019 r. osiągnie 50 mld zł. Z danych Poczty Polskiej wynika, że już co piąta osoba decyduje się na odbiór przesyłki poza domem.

- Każda lokalizacja dogodna dla konsumenta jest słuszną lokalizacją, a na ostateczną decyzję o instalacji urządzenia składa się szereg czynników. Nie brakuje miejsc, w których automaty funkcjonują w bezpośrednim sąsiedztwie placówek manualnych. Znajdują się także po różnych stronach skrzyżowania, w drodze z przystanku autobusowego do domu czy nieopodal parkingu, z którego korzysta potencjalny klient. Nadzór nad procesem doboru lokalizacji w zakresie wdrażania usługi jest kluczowy z perspektywy operatora. Kolejnym aspektem, na który warto zwrócić uwagę, jest pełna automatyzacja rozwiązań kurierskich. W niedalekiej przyszłości pojawi się coraz więcej systemów, które będą weryfikować obecność odbiorcy w domu jeszcze przed wizytą kuriera, oraz przekierowań bezpośrednio do urządzeń. Zaawansowane projekty badają możliwość wpuszczenia kuriera do domu pod nieobecność konsumenta, a celem wszelkich rozwiązań jest pozostawienie paczki jak najbliżej klienta. Celem operatorów jest natomiast zwiększenie świadomości wśród odbiorów o realizacji usług nieopodal ich miejsca zamieszkania oraz skuteczne informowanie, że przesyłkę danej firmy można odebrać w danej lokalizacji. Stworzenie otwartej sieci dla wielu kurierów idzie w parze z kompleksowością rozwiązania. Stoją za tym pełna integracja połączeń, oprogramowanie na urządzeniach i narzędzia zarządzające - podsumowuje prezes SwipBox Polska.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    9,32

  • Śr

    6,33

  • Min

    2,66

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7825
Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.