Właściciel e-sklepu outdoorzy.pl notuje wzrost sprzedaży detalicznej o 36 proc.

Autor: dlahandlu.pl 20 września 2018 09:56

Outdoorzy S.A., Spółka notowana na rynku NewConnect, zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, odnotowała w 3 kw. roku obrotowego 2017/2018 ponad 36 proc. wzrost sprzedaży detalicznej w ujęciu rdr. Spółka podtrzymuje również prognozy finansowe na rok obrotowy 2017/2018, zakładające wypracowanie zysku brutto w wysokości 300 tys. zł.

Jak podaje firma  Outdoorzy, spółka znacząco obniżyła czas realizacji zamówień, który spadł o 17% w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku. Spółka osiągnęła w 3 kw. roku obrotowego 2017/2018 ponad 1.151 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży, co było wynikiem niższym niż rok wcześniej. Spadek był związany z przesunięciem realizacji zamówień dla dostawców hurtowych na 4 kw. roku obrotowego 2017/2018. Emitent wygenerował za to wyraźny ponad 36% wzrost sprzedaży detalicznej w ujęciu rdr. Zarząd spółki ocenia, że osiągnięte wyniki i zamówienia znajdujące się w jej portfelu pozwolą zrealizować założone cele.

- W 3 kwartale postanowiliśmy skupić naszą uwagę na handlu detalicznym oraz przygotować się do dostaw hurtowych, które realizowane są w ciągu całego roku obrotowego, a w roku obecnym skumulowały się na 4 kwartał. Wzrost sprzedaży w detalu jest skutkiem optymalizacji działań marketingowych i trwających już od dłuższego czasu prac nad silnikiem sklepu oraz nad mechanizmami związanymi z realizacją zamówień. Wszystkie te zdarzenia były naszym świadomym wyborem  - komentuje Paweł Miśkiewicz, członek zarządu spółki.

Do dynamicznie rosnącej marki własnej „Naturehike” dołączył także brand „Fourunner”, który oferuje akcesoria dla biegaczy m.in. słuchawki oraz zegarki i pulsometry. Emitent rozszerzył także asortyment o produkty marki „Keith” będącej producentem naczyń tytanowych. Spółka przygotowuje się też do nowego sezonu 2019. Outdoorzy S.A. realizuje wdrożenie nowej platformy e-commerce w oparciu o Magento dla sklepu outdoorzy.pl. Planowane wdrożenie ma nastąpić w 4 kw. 2018 r., a jego uruchomienie jest przewidziane na przełom 2018/2019 roku.

Spółka podtrzymuje prognozę finansową na rok obrotowy 2017/2018, która zakłada osiągnięcie zysku brutto w kwocie 300 tys. zł. Prognoza finansowa została oparta o zakładane przez  zarząd Outdoorzy S.A. wyniki z działalności operacyjnej, przede wszystkim wzrost sprzedaży detalicznej, w której marże są znacząco wyższe oraz przepływy generowane na sprzedaży w segmencie hurtowym.

- Rozwijanie własnych marek jest dla spółki ważne głównie z powodu wyższej marży, jaką możemy osiągać. Dlatego w dalszym ciągu będziemy skupiać naszą uwagę na tej sferze i rozwijać sprzedaż własnych produktów. Sprzedaż detaliczna jest dla spółki głównym przedmiotem działalności i na tej części planujemy się koncentrować. Handel hurtowy nadal jest znaczącą częścią, ale w perspektywie długoterminowej ma on być jedynie dopełnieniem handlu detalicznego. W chwili obecnej handel hurtowy pozwala zajmować silniejszą pozycję negocjacyjną Spółki w relacjach z dostawcami oraz zwiększa wolumeny zamówień sezonowych - dodaje Miśkiewicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!
KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8792

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.