Wsparcie sprzedaży wiosennej

Autor: Artykuł promocyjny dostarczony przez firmę ASM Sales Force Agency Sp. z o.o. 30 marca 2017 09:46

Wiosna to dobry czas dla handlu. Tegoroczne Święta Wielkanocne coraz bliżej, co z pewnością zwiększa ruch w sklepie i napędza sprzedaż.

Promocja Sprzedaży jest skomplikowanym procesem. Ważnymi narzędziami, pomagającym osiągnąć cele sprzedażowe, są gratisy oraz dystrybucja bezpłatnych próbek produktów. Sampling sprawia, że klienci mogą wypróbować produkt, a następnie bez ryzyka sięgnąć po niego na sklepowej i wirtualnej półce, natomiast gratisy są w tym okresie szczególnie istotne, ze względu na charakter świąt odwołujących się do tradycji.

Jajka w majonezie znajdują się na stole praktycznie w każdym polskim domu, żurki, babki Wielkanocne i inne tradycyjne produkty obecne na każdym polskim stole podczas święta Wielkiej Nocy i takie też zajmują najwięcej miejsca na półkach sklepowych.

W okresach przedświątecznych wszyscy producenci i dystrybutorzy kładą duży nacisk na promocję i elementy wsparcia sprzedaży swoich tradycyjnych produktów żywnościowych oraz z kategorii środków czystości. Wiosna to, dla większości z nas, czas generalnych porządków, więc w tym okresie szczególnie popularne są środki czystości czy płyny do mycia naczyń.

Producenci chętnie korzystają z pomocy hostess przy półkach i ekspozycjach dodatkowych, promocji cenowych i doklejek do produktu. Hostessy podczas swojej pracy odgrywają ogromną rolę we wzroście sprzedaży. Według danych sprzedażowych w konkretnych kategoriach i okresach wzrost sprzedaży podczas weekendu z udziałem hostessy w stosunku do weekendu bez udziału hostessy może wynieść nawet 2800%! Hostessy są postrzegane przez konsumentów jako ekspertki będące w stanie doradzić oraz zwrócić uwagę na najważniejsze cechy produktu. Dla producenta, z obecności hostessy przy półce wynikają także inne długofalowe korzyści takie jak: pozyskanie klienta konkurencji, wyedukowanie oraz zapoznanie i przyzwyczajenie klienta do produktu. Podczas doklejania gratisów do produktów firmy zazwyczaj poruszają się w obrębie gratisów ściśle związanych z świętami i tak np. dodatkiem do majonezu może być barwnik do jajek. Często aby obniżyć cenę za gram czy mililitr produktu producent decyduje się na dodanie jako gratis np. do majonezu 1l małego słoiczka 0,05l. Często dodany jest produkt tego samego producenta ale innego rodzaju aby konsument mógł zapoznać się z produktem mniej znanym co ma wpływa na wzrost sprzedaży. Konsumenci bardzo dobrze reagują także na loterie konsumenckie oraz konkursy kuszące wartościowymi nagrodami. Najlepsze rezultaty wsparcia sprzedaży w tym okresie przynoszą zintegrowane działania promocyjne wzmocnione poprzez montaż nośników POS informujących o specjalnych cenach oraz zaletach produktów.


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    6,99

  • Śr

    6,32

  • Min

    5,48

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10742

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane