Wybór paczkomatu najgorzej zaprojektowanym elementem zakupowym w e-sklepach

Autor: dlahandlu.pl 24 kwietnia 2019 13:12

Wybór paczkomatu, do którego zostanie dostarczone zamówienie, to najgorzej zaprojektowany element zakupowy w e-sklepach – takie wnioski płyną z badania „Koszyk Roku 2018” , przeprowadzonego przez firmy badawcze Twisto i Edisonda na stu największych sklepach internetowych.

Przesyłki kurierskie do drzwi cieszą się wśród Polaków największą popularnością, jednak z roku na rok rośnie znaczenie dostaw do punktów. Jak wynika z danych Sendit, ich liczba w 2018 roku – w stosunku do poprzedniego – wzrosła o blisko 39%. Z raportów „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” zrealizowanych w latach 2015-2018 wynika, że możliwość odbioru przesyłek w paczkomatach coraz częściej motywuje Polaków do dokonania zakupów przez internet. 

Dlaczego kupujący online oceniają wybór paczkomatu jako najgorzej zaprojektowany element zakupowy w e-sklepach? – Dostawa zakupów do paczkomatów stanowi wyzwanie dla ergonomii narzędzi ją umożliwiających – liczy się nie tylko możliwość odbioru, ale również sposób zamawiania. Wypełnianie formularzy, brak mapy, wyszukiwanie po adresie bez automatycznego lokalizowania użytkownika, mały wachlarz dostawców usług to tylko niektóre z czynników, które wpływają negatywnie na user-experience osób dokonujących zakupów z tą formą dostawy – mówi Wojciech Kliber, członek zarządu Sendit S.A., Co-Founder Bliskapaczka.pl.

– Kupujący oczekują intuicyjnego narzędzia – prostej w obsłudze mapy, która automatycznie lokalizuje najbliższe punkty, informuje o adresie, godzinach otwarcia, dostępności parkingu, bliskości komunikacji miejskiej czy dodatkowych usług, z których można skorzystać przy okazji odbioru paczki, a także zupełnie innych parametrach istotnych dla odbiorcy przesyłki – dodaje Wojciech Kliber.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE  
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,00

  • Śr

    3,78

  • Min

    2,89

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7062
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.