Wzrost zysków LPP. W e-commerce sprzedaż w górę o 137 proc.

Autor: dlahandlu.pl 21 listopada 2017 10:25

Wzrost zysków LPP. W e-commerce sprzedaż w górę o 137 proc. Fot. Shutterstock.com

LPP zanotowało prawie 2 miliardy złotych przychodu w trzecim kwartale 2017 r.  Wzrost przychodów w porównaniu do III kwartału 2016 wyniósł 22 proc., a za pierwsze 9 miesięcy wyniósł 17 proc. r/r. Spółka odnotowała dalszy wzrost w segmencie e-commerce osiągając w III kwartale przychody na poziomie prawie 75 mln zł (wzrost o 137 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.).

LPP może się pochwalić zyskiem netto na poziomie 85 mln zł. Sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) osiągnęła również znaczący wzrost – w ujęciu r/r wyniosła ponad 15%, a po pierwszych 9 miesiącach współczynnik ten jest na poziomie wyższym o prawie 9% w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r. Widoczna jest też znacząca poprawa marży brutto, która osiągnęła poziom 49% w III kwartale 2017 czyli prawie o 2 p.p. lepszy w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.

 – Jesteśmy zadowoleni z tego, jaki zysk udało nam się wypracować w trzecim kwartale tego roku. Złożyło się na niego kilka czynników. Po pierwsze dobry odbiór naszych kolekcji przez klientów – szczególnie damskiej i dziecięcej kolekcji Reserved. Kolejnym ważnym czynnikiem jest dalszy wzrost znaczenia e-commerce w naszych przychodach. Już teraz 30 % sprzedaży w tym segmencie pochodzi z naszych zagranicznych sklepów internetowych. I wreszcie znaczący wzrost marży brutto dzięki m.in. korzystnym trendom walutowym, ale i skuteczności nowej polityki zarządzania towarem. – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Rosnące znaczenie e-commerce w działalności LPP jest potwierdzone poszerzaniem sieci sprzedaży internetowej o kolejne kraje. W trzecim kwartale 2017 roku, równolegle ze spektakularnym debiutem Reserved w stolicy Wielkiej Brytanii, zainaugurowano w Anglii, Walii i Szkocji sprzedaż tej marki we własnym e-sklepie. Znaczącym krokiem dla firmy było otwarcie w ostatnich tygodniach sprzedaży internetowej w Rosji. W tym kraju spółka przyjęła model współpracy z zewnętrzną firmą. Umożliwi to pełne wykorzystanie lokalnego know-how partnera na tym bardzo obiecującym, ale również konkurencyjnym dla firm odzieżowych rynku. Oznacza to, że LPP kontynuuje zwiększanie zaangażowania w internecie na kolejnych rynkach europejskich.

Również w przypadku tradycyjnych placówek za granicą LPP utrzymuje przyjętą strategię. W sierpniu uruchomiła flagowy salon Reserved w Serbii. Niedawno ogłosiła plany wejścia w przyszłym roku na rynek izraelski i słoweński, a także zapowiada uruchomienie pierwszych salonów w Kazachstanie.
Przychody naszych salonów na Wschodzie skłoniły nas do odważniejszego zaangażowania się w Kazachstanie. Zdecydowaliśmy się na otwarcie tam własnych salonów, zamiast planowanego pierwotnie modelu franczyzowego. Rozpoczniemy więc start nieco później niż to wcześniej zapowiadaliśmy, ale za to z większym zaangażowaniem. – dodaje Przemysław Lutkiewicz. Ta decyzja wymaga nieco więcej przygotowań, niż w przypadku współpracy z lokalnymi partnerami biznesowymi, dlatego spółka zdecydowała się przesunąć debiut w tym kraju na 2018 rok.

Spółka inwestuje również w gdańską siedzibę. Trwają prace przy budowie nowego budynku biurowego przy ul. Łąkowej. Jest to rezultat dynamicznie rosnącego zatrudnienia – w ciągu ostatnich miesięcy firma przyjęła kilkuset nowych pracowników, którzy przede wszystkim zajmują się obsługą IT oraz wsparciem logistyki i procesów związanych z e-commerce. Docelowo w planach jest stworzenie campusu LPP Fashion Lab składającego się z kompleksu czterech biurowców.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • 71wrocl0v3 2017-11-27 21:45:09

    Rozwój tej firmy w ostatnim czasie robi spore wrażenie. Stałe inwestycje, nowe zatrudnienia i salony na nowych rynkach, do tego eleganckie wyniki sprzedażowe. Jest z kogo brać przykład i podglądać.

  • Łukasz 2017-11-26 10:00:04

    To tylko pokazuje jak ważne jest e-commerce, jak w niewielkim czasie można zwiększyć sprzedaż, a tym samym zyski. Dużo czytam, blogi , magazyn social media manager, ksiązki, ale jakoś nigdzie o tym nie przeczytałem. Także plus za artykuł, rozwijajcie ecommerce:)

  • wujo 2017-11-24 22:18:02

    E commerce to przyszłość, z takim potencjałem Reserved może podbić Internet.

ZOBACZ WSZYSTKIE (10)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9753

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane