Z rynku znika duża firma kurierska

Autor: money.pl 14 lutego 2018 10:10

Działająca od 17 lat firma Delta Kurier z dnia na dzień zakończyła działalność. Okazuje się, że miała kłopoty finansowe. Pracownicy i klienci są zaskoczeni i niepewni, czy uda im się odzyskać pieniądze za przesyłki i za pracę – informuje money.pl.

Delta Kurier o zakończeniu działalności poinformowała swoich pracowników i klientów w poniedziałek po południu lakonicznym, jednozdaniowym mailem. Od tej chwili do 35 oddziałów firmy bez przerwy dzwonią klienci i podwykonawcy z pytaniami o pieniądze i przesyłki. Zarząd firmy jednak cały czas milczy.

Firma działała od 17 lat. Początkowo tylko w Warszawie, a od 4 lat w całym kraju. Klienci szukający teraz swoich przesyłek - oprócz maila - o plajcie dowiadują się z nagrania na infolinii o tej samej treści: Z dniem 12.02.2018 firma Delta Kurier zawiesza swoją działalność operacyjną. Z poważaniem, Zarząd Delta Kurier Sp. z o.o.

- Nie jesteśmy o niczym informowani. Dostaliśmy dokładnie tego samego maila co klienci. Problem w tym, że oni dostali go godzinę wcześniej i zaczęli dzwonić. Nie wiedziałam zupełnie co im odpowiadać i do dziś nie wiem, a oni straszą nas policją. Ja ich oczywiście rozumiem, ale Delta Kurier również nam jest winna pieniądze - mówi money.pl pracownica jednego z oddziałów, która chce zachować anonimowość, bo "lepiej żeby zapłacili za pracę".

- Zaskoczenie było straszne. Do tej pory nie mogę się pozbierać - mówi money.pl jeden z podwykonawców, który zorganizował i nadzoruje pracę jednego z 35 oddziałów firmy. Jak relacjonuje, nic nie zapowiadało takiego szybkiego i dramatycznego końca.

-13 stycznia mieliśmy spotkanie w centrali w Warszawie i wszystko wskazywało, że będziemy się rozwijać, a nie zwijać. Inwestowała w nas firma NAC, a teraz dowiaduje się, że to koniec, a Delta Kurier nie uregulowała żadnej styczniowej faktury. Klienci nie otrzymali też pieniędzy za pobrania przesyłek za styczeń i połowę grudnia - mówi przedsiębiorca.

Delta Kurier jest mu winna ponad 15 tys. zł. Klientom, których obsługiwał od 20 do nawet 30 tys. zł

- Proszę pamiętać, że w kraju są jeszcze 34 takie oddziały jak mój. Jednak z tego, co wiem, to każdy ma większe obroty. Łatwo sobie zatem wyobrazić, że długi Delty mogą iść nawet w miliony złotych – dodaje rozżalony podwykonawca, który ciągle licząc na uregulowanie zaległości, również pragnie zachować anonimowość.

W warszawskim biurze firmy telefony milczą. Mówi do nas tylko automatyczna sekretarka, beznamiętnym głosem powtarzając złe wieści o końcu działalności firmy. Po dłuższych poszukiwaniach i godzinach przy telefonie, wreszcie udaje nam się porozmawiać z Dariuszem Chwiejczakiem - kierownikiem operacyjnym firmy Delta Kurier.

Rozmowa jednak nie jest zbyt długa i niewiele wnosi do sprawy. - Niestety nie jestem upoważniony do udzielania informacji - rzuca krótko Chwiejczak, który jednak obiecuje przekazać numer telefonu prezesowi firmy - Krzysztofowi Porębskiemu.

Podobał się artykuł? Podziel się!


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,49

  • Śr

    3,41

  • Min

    2,69

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8783

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 584697

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.