PARTNER PORTALU
  • Partner portalu: EY

Za zakupy online płacimy bezgotówkowo, ale inaczej niż przeciętny Europejczyk

Autor: dlahandlu.pl 1 października 2018 09:40

Rynek e-commerce jest bardzo szybko rozwijającym się segmentem polskiej gospodarki. Według prognoz, z końcem roku 2018 jego wartość powinna wynieść pomiędzy 40 a 45 mld złotych. Obecnie udział rynku zakupów internetowych stanowi 5 proc. w stosunku do całości handlu detalicznego, a według ekspertów  – wartość ta ma w najbliższym czasie poszybować w górę. E-sklepów wciąż przybywa. Rośnie też liczba transakcji.  Kupując online, Polacy wolą używać metod bezgotówkowych, a zjawisko to wpisuje się w ogólny trend panujący w innych europejskich krajach. Co ciekawe, preferujemy jednak nieco inne instrumenty płatnicze niż pozostali mieszkańcy kontynentu.

Kiedy w 1997 roku powstawał pierwszy w Polsce sklep internetowy, nikt chyba nie spodziewał się, że nieco ponad dekadę później gałąź sprzedaży online urośnie do tak dużych rozmiarów. Z raportu Bisnode wynika, że liczba sklepów internetowych zarejestrowanych w styczniu 2018 roku w naszym kraju wyniosła 29 tysięcy. Dynamikę rozwoju rynku najlepiej obrazuje fakt, że mamy tu do czynienia ze wzrostem rzędu 34 proc. na przestrzeni zaledwie pięciu lat. Rozwój rynku zakupów internetowych wiąże z konsekwentnym wzrostem płatności bezgotówkowych oraz coraz powszechniejszym korzystaniem z bankowości internetowej i mobilnej.

Jak wynika z najnowszego raportu NetB@nak opublikowanego przez Związek Banków Polskich na a koniec II kwartału 2018 roku liczba rachunków klientów posiadających dostęp do usług bankowości internetowej wyniosła blisko 36,5 miliona, z czego 16,79 miliona stanowili klienci, którzy się przynajmniej raz w miesiącu logują się do bankowości elektronicznej. Z tej grupy ponad 9 mln użytkowników ma dostęp do bankowości mobilnej, a aż 7,24 mln aktywnie korzystało z bankowej aplikacji mobilnej. W porównaniu do danych na koniec marca 2018 r. oznacza to wzrost o 15 proc.

Kondycja polskiego e-commerce jest również całkiem silna, jeśli porównać ją do stanu rynku europejskiego. Według danych z końca 2017 r. rodzime sklepy online stanowiły 5,2 proc wszystkich tego typu podmiotów z całego kontynentu. To bardzo dobry wynik, co zresztą potwierdza wysoka, siódma pozycja Polski w rankingu państw z największym udziałem w rynku, jeśli chodzi o liczbę e-sklepów. Co prawda, jeszcze sporo dzieli nas od liderów zestawienia – Niemców, ale państwa zajmujące dwa kolejne miejsca coraz silniej czują na karku oddech polskiego sektora zakupów online.

– Dynamiczny wzrost popularności zakupów online wśród Polaków jest naturalnym skutkiem postępującej cyfryzacji społeczeństwa. Na początku bieżącego roku podłączenie do sieci deklarowało 78 proc. populacji kraju. Każdy kto zyskuje możliwość złożenia zamówienia w sieci, prędzej czy później z niej skorzysta. Zakupy online są po prostu dużo wygodniejsze niż te dokonywane w sklepach stacjonarnych – mówi Waldemar Zbytek, wiceprezes Warszawskiego Instytutu Bankowości. – Według prognoz, koniunktura na zakupy online będzie się rozwijać, a czynniki takie jak niedzielny zakaz handlu czy zamykanie sklepów wielkopowierzchniowych przez wielkie sieci będzie tylko to zjawisko napędzać – dodaje.


  • Amman 2018-10-01 09:54:43

    Karty nie urosną w naszym kraju aż tak bardzo, jak rosnąć będzie BLIK

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7962
Ilość aktualnych ofert: 499698

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 692

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.