Zakaz handlu w niedziele przyczynił się do wzrostu liczby e-sklepów

Autor: dlahandlu.pl 5 lutego 2019 15:37

Zakaz handlu w niedziele przyczynił się do wzrostu liczby e-sklepów Fot. Shutterstock

Na koniec grudnia 2018 roku na polskim rynku zarejestrowanych było blisko 31 tys. sklepów internetowych. W porównaniu do roku ubiegłego stanowi to wzrost o ponad 6,1 proc. Oznacza to, że polski rynek sprzedaży internetowej urósł o 1,8 tys. nowych podmiotów. To między innymi efekt zakazu handlu w niedziele.

W całym 2018 roku zarejestrowanych zostało 6863 sklepów, wykreślono 5062 – wynika z danych firmy Bisnode Polska.

- Na tak znaczący wzrost zanosiło się już po pierwszym półroczu. Wówczas polski rynek e-commerce wzrósł o blisko 1000 podmiotów i po raz pierwszy liczba sklepów internetowych w Polsce przekroczyła liczbę 30 tys. – ocenia Bisnode.

Na wzrost liczby sklepów internetowych, jak również samego znaczenia handlu przez Internet ma wpływ kilka czynników. Bez wątpienia ograniczenie handlu w niedzielę, co składnia przedsiębiorców do przeniesienia działalności do Internetu.

- Wpływ ma również dynamiczny rozwój Internetu, który  w Polsce mamy od ponad 28 lat. Trzeba wiedzieć, że 20 grudnia 1991 roku w Polsce zostały podłączone pierwsze komputery. W cztery lata później powstała Wirtualna Polska pierwszy serwis internetowy, w rok później Onet. W 1999 roku powstaje O2.pl jako system kont e-mailowych, a kilka miesięcy później powstaje kolejny serwis informacyjny Interia. 1 kwietnia 1999 roku rusza pierwsza w Polsce księgarnia internetowa Merlin.pl, a 13 grudnia portal aukcyjny Allegro.pl, jako odpowiedz na zachodnie portale aukcyjne – Amazon i eBay. To stanowi podwalinę pod dzisiejszy handel przez Internet. Bez tego dzisiejszy rozwój nie byłby możliwy – czytamy w raporcie Bisnode.

Jak ocenia Bisnode, Polacy cenią wygodę, na to pozwala handel w sieci. Dynamiczny rozwój sprzedaży w sieci jest możliwy za sprawą licznych udogodnień dla klientów. Darmowe zwroty, szybkie płatności, sprawne działanie i wyszukiwanie.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

  • spekulant 2019-02-06 09:22:39

    do rozwoju e commerce przykłada się orlen razem z pocztą realizując stację z paczką z nowczesną technologią RFID wtaz z ioT bigdata i pudło co załatwi 2000 spraw.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE




BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    12,98

  • Śr

    8,50

  • Min

    5,98

ProduktySklepyRegiony


OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 7032
Ilość aktualnych ofert: 0
Ilość aktualnych ofert: 397 708

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.