Zakaz handlu w niedzielę szansą dla e-commerce. Zagrożeniem  automatyzacja zakupów

Autor: Puls Biznesu 1 grudnia 2017 09:58

Zakaz handlu w niedzielę szansą dla e-commerce. Zagrożeniem  automatyzacja zakupów fot. Shutterstock

Mimo zawirowań na rynku i zmian w prawie, przyszłość branży e-commerce maluje się raczej w pozytywnych barwach. Wzrost przychodów może spowodować również zakaz handlu w niedzielę – informuje Puls Biznesu.

Jak uważa dr Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia, rezultatem zniesienia handlu w niedziele będzie przeniesienie go do internetu. Natomiast Ignacy Morawski, twórca SpotData.pl będącego częścią Bonnier Business Polska uważa, że w tej sytuacji nie będzie bezpośredniego efektu, że zamknięcie sklepów w niedziele spowoduje, że rodziny zasiądą przed komputerami i zaczną kupować przez sieć. To, co może ich skłonić do takiego zachowania, to większe kolejki w pozostałe dni tygodnia.

Z przytaczanym efektem nowych regulacji zgodził się Artur Wojtaszek, prezes zarządu OEX e-business. Dodał, że część rodzimych sklepów online jest przygotowana na eksport — i to także może przyczynić się do wzrostu firm sprzedających w sieci. - Część polskich e-sklepów jest bardzo otwarta na sprzedaż na rynki europejskie. Coraz popularniejszym rozwiązaniem umożliwiającym dotarcie do klientów zagranicznych jest sprzedaż za pośrednictwem marketplace, np. Ebay czy Amazon - dodał. Z jednej strony pośrednictwo dużych graczy może być pomocne, jednak mogą oni okazać się też zagrożeniem dla maluchów.

— Tempo rocznego wzrostu polskich firm działających w e-commerce to około 15-20 proc. Jednak przykład Stanów Zjednoczonych pokazuje, że rynek będzie się koncentrował. Tam rok temu 39 proc. zamówień było realizowanych przez platformę Amazon. W tym roku ten odsetek wynosi już 47 proc. Wszystko wskazuje więc na to, że duzi gracze będą uzyskiwać coraz większą przewagę na rynku — ostrzega Ignacy Morawski.

Innym zagrożeniem może być całkowita automatyzacja zakupów. - Większość firm prawdopodobnie dopiero za jakiś czas będzie martwić się problemem, jakim jest całkowita automatyzacja procesów zakupowych i płatniczych — ale on jest obecny już dzisiaj. Kolejnym wyzwaniem, u którego progu branża e-commerce właśnie stanęła, jest stosunkowo mały potencjał rodzimych firm IT i brak wystarczającej liczby specjalistów, którzy chcieliby obsługiwać mniejsze firmy z polskim kapitałem. Niestety, przegrywamy w konkurencji płac z ogromnymi korporacjami, a przecież specjalistów potrzebujemy w równie dużym stopniu — wylicza Roman Ostrowski, Roman Ostrowski, prezes firmy Ostrowski Handel Internetowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jacek89 2017-12-01 11:22:12

    Ecommerce jest niewatpliwie szansą na to zeby zarobic w związku zakazu handlu w niedziele , co jest widoczne w innych gospodarkach , które tak funkcjonują . Z tego co czytałem w magazynie online marketing, czy w prasie to sprzedaż internetowa może wzrosnąc o spory % , przekonamy się jak wejdzie w zycie ta ustawa...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,99

  • Śr

    3,69

  • Min

    2,86

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane