Zakaz handlu w niedzielę szansą dla e-commerce. Zagrożeniem  automatyzacja zakupów

Autor: Puls Biznesu 1 grudnia 2017 09:58

Zakaz handlu w niedzielę szansą dla e-commerce. Zagrożeniem  automatyzacja zakupów fot. Shutterstock

Mimo zawirowań na rynku i zmian w prawie, przyszłość branży e-commerce maluje się raczej w pozytywnych barwach. Wzrost przychodów może spowodować również zakaz handlu w niedzielę – informuje Puls Biznesu.

Jak uważa dr Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia, rezultatem zniesienia handlu w niedziele będzie przeniesienie go do internetu. Natomiast Ignacy Morawski, twórca SpotData.pl będącego częścią Bonnier Business Polska uważa, że w tej sytuacji nie będzie bezpośredniego efektu, że zamknięcie sklepów w niedziele spowoduje, że rodziny zasiądą przed komputerami i zaczną kupować przez sieć. To, co może ich skłonić do takiego zachowania, to większe kolejki w pozostałe dni tygodnia.

Z przytaczanym efektem nowych regulacji zgodził się Artur Wojtaszek, prezes zarządu OEX e-business. Dodał, że część rodzimych sklepów online jest przygotowana na eksport — i to także może przyczynić się do wzrostu firm sprzedających w sieci. - Część polskich e-sklepów jest bardzo otwarta na sprzedaż na rynki europejskie. Coraz popularniejszym rozwiązaniem umożliwiającym dotarcie do klientów zagranicznych jest sprzedaż za pośrednictwem marketplace, np. Ebay czy Amazon - dodał. Z jednej strony pośrednictwo dużych graczy może być pomocne, jednak mogą oni okazać się też zagrożeniem dla maluchów.

— Tempo rocznego wzrostu polskich firm działających w e-commerce to około 15-20 proc. Jednak przykład Stanów Zjednoczonych pokazuje, że rynek będzie się koncentrował. Tam rok temu 39 proc. zamówień było realizowanych przez platformę Amazon. W tym roku ten odsetek wynosi już 47 proc. Wszystko wskazuje więc na to, że duzi gracze będą uzyskiwać coraz większą przewagę na rynku — ostrzega Ignacy Morawski.

Innym zagrożeniem może być całkowita automatyzacja zakupów. - Większość firm prawdopodobnie dopiero za jakiś czas będzie martwić się problemem, jakim jest całkowita automatyzacja procesów zakupowych i płatniczych — ale on jest obecny już dzisiaj. Kolejnym wyzwaniem, u którego progu branża e-commerce właśnie stanęła, jest stosunkowo mały potencjał rodzimych firm IT i brak wystarczającej liczby specjalistów, którzy chcieliby obsługiwać mniejsze firmy z polskim kapitałem. Niestety, przegrywamy w konkurencji płac z ogromnymi korporacjami, a przecież specjalistów potrzebujemy w równie dużym stopniu — wylicza Roman Ostrowski, Roman Ostrowski, prezes firmy Ostrowski Handel Internetowy.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jacek89 2017-12-01 11:22:12

    Ecommerce jest niewatpliwie szansą na to zeby zarobic w związku zakazu handlu w niedziele , co jest widoczne w innych gospodarkach , które tak funkcjonują . Z tego co czytałem w magazynie online marketing, czy w prasie to sprzedaż internetowa może wzrosnąc o spory % , przekonamy się jak wejdzie w zycie ta ustawa...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)


WYBRANE DLA CIEBIE


BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    3,99

  • Śr

    3,13

  • Min

    2,71

ProduktySklepyRegiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 8787

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 561152

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.